کد خبر: ۱۵۸۸۶
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۰

جمع‌آوری دی‌ان‌ای از هوا ممکن می شود

در آینده محققان و دانشمندان برای جمع‌آوری دی ان ای نیازی به تمرکز بر روی سطوح ندارند و می‌توانند از هوا دی ان ای ها را جمع‌آوری کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، انگجت اعلام کرد، محققان دانشگاه کوئین مری در لندن می گویند جمع آوری دی ان ای های محیطی موسوم به ای دی ان ای ها از هوا هم ممکن است.

این گروه بدین منظور از یک پمپ ویژه همراه با فیلترهای فشار برای جمع آوری نمونه هایی از دی ان ای یک نوع موش استفاده کردند. ادامه این روش به مدت 5 تا 20 دقیقه منجر به جمع آوری دی ان ای های مورد نیاز شد. برای بررسی و نشانه گذاری این دی ان ای ها نیز از کیت های استاندارد استفاده شد.

کیت های یادشده همچنین برای شناسایی و بررسی توالی های ژن های دی ان ای های شناسایی شده مورد استفاده قرار گرفتند. محققان می گویند از این روش هم می توان برای یافتن و شناسایی دی ان ای های موش ها و هم برای شناسایی و یافتن برخی دی ان ای های انسان ها استفاده کرد.

این روش به متخصصان حفاظت از محیط زیست و بوم شناسان کمک می کند تا مطالعات محیطی دقیق تری را انجام دهند. شکار دی ان ای انسان از هوا به جرم شناسان هم کمک می کند دریابند آیا یک فرد مجرم در صحنه جنایتی خاص حاضر بوده یا خیر. دستاورد مذکور در حوزه پزشکی نیز مفید است و ویروس شناسان و اپیدمیولوژیست ها از این طریق می توانند نحوه انتشار ویروس های موجود در هوا مانند ویروس کووید 19 را درک کنند.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی