کد خبر: ۱۵۹۳۱
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۷

۷ شرکتی که خدمات در حوزه مدیریت هوشمند پسماند ارائه می‌کند کدامند؟

۷ شرکت به ارائه فناوری‌های کاربردی در زمینه مدیریت پسماند ورود کردند تا این حوزه را با کمک محصولات و خدمات خود ارتقا دهند.

به گزارش« نبض فناوری» ستاد توسعه فناوری‌های اقتصادی دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال توسعه فناوری‌های کاربردی در کشور است. فناوری‌هایی که توان و تخصص ایجاد آنها در شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق وجود دارد.

یکی از این حوزه‌ها، بخش مدیریت پسماند در کشور است که با توان 7 شرکت دانش‌بنیان و با استفاده از فناوری‌های طراحی شده در آنها به سمت دیجیتالی و هوشمند شدن حرکت کرده است. در ادامه این گزارش با محصولات طراحی شده در این زمینه آشنا می شویم.

1. تپش مدیریت پسماند شهری

سامان اندیشان نوین وحید یکی از این شرکت‌ها است که با تولید محصولی به نام تپش مدیریت پسماند شهری در تلاش است تا نقشی اثرگذار در این زمینه ایفا کند. این شرکت به حوزه طراحی فناوری‌های مرتبط با محیط زیست، فناوری‌های حوزه پسماند شهری و غیرشهری و مدیریت پسماند ورود کرد.

محصول تپش مدیریت پسماند شهری نیز توسط فناوران این شرکت برای تفکیک پسماند شهری و جداسازی زباله­ های خشک که قابلیت بازیافت پذیری و برگشت­ به چرخه تولید را دارا هستند، تولید شده است.

2.نرم‌افزار بهماند

بهسازان محیط ماندگار نیز شرکت دیگری است که به این حوزه ورود و اپلیکیشن بهماند را تولید کرده است. نرم افزار بهماند اپلیکیشنی حامی محیط زیست است که در زمینه‌ جمع‌آوری پسماند و بازیافت آن خدمات ارائه می‌کند.

با استفاده از آن، تنها با چند کلیک ساده، در زمان مورد نظر کاربر، خودروی جمع‌آوری بهماند در اسرع وقت به خانه یا محل کار مراجعه می‌کند و زباله‌های تفکیک شده و پسماند را برای بازیافت تحویل می‌گیرد.

3. اپلیکیشن خرید و جمع آوری زباله خشک و لوازم منزل از مبدا

شرکت مهر آفرین فردوس نیز شرکت دیگری است که با تولید محصول زیست اپ اپلیکیشن خرید و جمع آوری زباله خشک و لوازم منزل از مبدا به حوزه مدیریت پسماند ورود کرده است.

زیست اپ سامانه هوشمند در زمینه تفکیک زباله و حمایت از محیط زیست در ایران است. با زیست اپ می‌توانید در هر خانه، شرکت یا مغازه ای که هستید با چند کلیک درخواست خود را برای حمایت از محیط زیست اعلام کنید و از پاداش و سکه هایی که به دست می‌آورید استفاده کنید. در این اپ خدمات مختلفی ارائه می شود. مثل اینکه در هر لحظه یا در هر مکانی که احساس کردید به وسیله ای احتیاج ندارید یا مکان شما را اشغال کرده است و می‌خواهید گزینه بهتری جایگزین آن کنید می‌توانید به راحتی درخواست دهید تا کارشناسان این اپ برای خریدن آن وسیله به شما مراجعه کنند.

یا اینکه زباله های خود را تفکیک کنید و با اعلام درخواست در نرم افزار سکه برای خودتان جمع کنید و از سکه‌هایتان در نرم افزار استفاده کنید و خدمات بگیرید.

4. سامانه تفکیک پسماند خشک از مبدا

سامانه تفکیک پسماند خشک از مبدا پارسی پاک نیز محصول دیگری است که در حوزه مدیریت پسماند توسط شرکت پاکبازان زمین و گیتی سترگ تولید شده است. این محصول بهترین روش جمع آوری پسماندهای قابل بازیافت در سطح شهر به کمک روش های نوین فناوری و اطلاعات مبتنی بر وب در کشور است.

در این روش، پسماند خشک از افراد تحویل گرفته می شود و بعد از تفکیک و ارزش سنجی آنها، معادل ارزش پسماندشان به افراد، اعتبار و یا امتیاز ارائه می شود تا آنها بتوانند امتیاز خود را در فروشگاه‌های طرف قرارداد شرکت مصرف کنند.

5. دستگاه هوشمند بازیافت در مبدا

شرکت بین المللی اقتصاد سبز فرامرزی نیز با تولید دستگاه هوشمند بازیافت در مبدا در تلاش است تا مدیریت پسماند در کشور را کاربردی‌تر کند. این شرکت با تولید این محصول در 6 مدل طراحی و تولید شده است.
مدل شهروندی آن بصورت دستگاه نیمه اتومات و تمام اتومات که در کلیه مناطق مسکونی مستقر می شود و ۸ درگاه ورودی پسماند برای آن تعبیه شده که هر درگاه مخصوص دریافت یک جنس از بطری های پلاستیکی و فلزی به تفکیک رنگ و جنس با رعایت کد های بین المللی بازیافت است.
دستگاه مجهز به سیستم پیشرفته‌ای است که در لحظه ورود بطری آنها را بی سر و صدا کاملا آسیاب و آماده خط بازیافت می کند. دستگاه مدل شهروندی در کلیه مناطق مسکونی، شهر ها، روستاها، حاشیه سواحل دریا و جنگل ها مستقر می شود.

6. اپلیکیشن جمع آوری آنلاین پسماندهای خانگی و صنعتی

اپلیکیشن جمع آوری آنلاین پسماندهای خانگی و صنعتی زیما نیز با هدف کمک به مدیریت پسماند در کشور توسط شرکت فرانگران توسعه سلامت زیست ایرانیان طراحی و تولید شده است.

زیما، سامانه هوشمند تفکیک پسماند خشک از مبدا است که راه‌کاری سریع و ساده برای بهبود چرخه بازیافت (تولید، مصرف، بازیافت) محسوب می شود. این نرم افزار قابل نصب در گوشی موبایل و کامپیوتر است.

7. اپلیکیشن تفکیکان

شهر سبز مانا نیز شرکت دیگری است که با تولید اپلیکیشن تفکیکان به حوزه مدیریت پسماند ورود کرده است. نرم‌افزاری برای مدیریت هوشمندانه پسماندهای شهری.

کاربران با استفاده از این اپلیکیشن آموزش و آگاهی درباره مدیریت هوشمند پسماند دریافت می کنند. یاد می‌یرند که چگونه بازیافت به حفظ محیط زیست کمک می‌کند و می‌توانند به راحتی درخواست تخلیه پسماند بدهند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی