کد خبر: ۱۵۹۸۴
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۵

کلاب هاوس ویژگی کسب درآمد را برای کاربرانش راه اندازی کرد

شبکه اجتماعی کلاب هاوس ویژگی جدیدی را به این سیستم عامل اضافه کرده که مدیران اتاق می توانند از طریق کاربرانشان درآمد داشته باشند.

به گزارش «نبض فناوری»، کلاب هاوس، شبکه‌ای اجتماعی مبتنی بر صوت است که این روز‌ها با استقبال بسیاری در بین کاربران از سراسر جهان خصوصا ایران مواجه شده است. همچنین گزارش شده که این پلتفرم ۱ میلیارد دلار ارزش دارد و اکنون به کاربران این امکان را فراهم می‌کند تا برای مدیران اتاق‌ها و یا کسانی که در این اتاق‌ها صحبت می‌کنند پول ارسال کنند. گزارش شده این شرکت به تازگی ویژگی کسب درآمد یا Clubhouse Payments را به عنوان اولین ویژگی از بسیاری از امکاناتی که به کاربران امکان می‌دهد تا مستقیماً در Clubhouse درآمد داشته باشند، عنوان کرد.

البته کلاب هاوس از اظهار نظر در این باره خودداری کرد. پاول دیویسون، بنیانگذار Clubhouse، در جدیدترین جلسه درباره این برنامه اشاره کرد که این شرکت تازه وارد می‌خواهد به جای تبلیغات، به کسب درآمد مستقیم از سازندگان بپردازد.

نحوه کار نیز بدین صورت است:

یک کاربر با مراجعه به نمایه مدیر اتاقی که می‌خواهد به او پول بدهد، می‌تواند در Clubhouse هزینه‌ای را ارسال کند. اگر مدیر اتاق این ویژگی را فعال کرده باشد، کاربر می‌تواند روی ارسال پول ضربه زده و مبلغی را وارد کند. این مانند یک ظرف شیشه‌ای مجازی یا نسخه Venhouse با مارک Clubhouse است (اگرچه ویژگی پرداخت‌ها در حال حاضر به کاربر امکان ارسال پیام شخصی به همراه پول را نمی‌دهد).

مدیر این برنامه درباره این قابلیت گفت:"۱۰۰ درصد پرداخت به مدیر اتاق اختصاص می‌یابد. از شخصی که پول را ارسال می‌کند، هزینه کمی به عنوان پردازش عملیات پرداخت دریافت می‌شود که مستقیماً به سامانه پردازش پرداخت ما، Stripe می‌رود؛ و کلاب هاوس هیچ سودی از این پرداخت‌ها نمی‌برد."

مدیر عامل شرکت Stripe گفت که:"جالب است که ببینیم یک پلتفرم اجتماعی جدید ابتدا به درآمد کاربران توجه می‌کند تا درآمدزایی یا تبلیغات داخلی برای خودش. "

Clubhouse پرداخت ها را برای کسب درآمد کاربران راه اندازی می کند

کسب درآمد برای ماندگاری در بازار

این واقعیت که اولین تلاش کلاب هاوس برای کسب درآمد شامل هیچ‌گونه درصدی برای خودش نیست، قابل توجه است. درآمدزایی یا عدم کسب درآمد، از زمان شروع همه گیری کرونا، به موضوعی برای بحث درباره این پلتفرم تبدیل شده بود. اگرچه در حال حاضر این برنامه به سرمایه‌های خطرپذیر برای اداره کردن شرکتش متکی است، اما در نهایت باید درآمد کسب کند تا بتواند به بودن در بازار شبکه‌های اجتماعی ادامه بدهد.

گفتنی است، ویژگی پرداخت‌های Clubhouse از امروز از طریق یک گروه کوچک در حال آزمایش است، اما مشخص نیست که چه کسی در این گروه عضو است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی