کد خبر: ۱۶۰۱۳
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

استارتاپ‌های فین‌تک‌ ایرانی را بشناسید

امروزه کسب و کار‌های نوپای حوزه فین تک، فناوری دیجیتال را درجهت تولید محصولات و ارائه خدمات نوآورانه‌ای از قبیل پرداخت‌های موبایلی، امور مالی جایگزین (مانند بیت کوین)، بانکداری آنلاین، کلان‌داده و مدیریت مالی به کار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» کلمه Fintech ترکیبی از دو کلمه «مالی» (Financial) و «تکنولوژی» (Technology) است. فرهنگ‌نامه آکسفورد این اصطلاح را این گونه تعریف می‌کند: «برنامه‌های کامپیوتری و دیگر تکنولوژی‌هایی که برای حمایت یا فعال‌سازی خدمات بانکی و مالی استفاده می‌شوند». به زبان ساده، کسب و کار‌های نوپای حوزه فین تک، فناوری دیجیتال را درجهت تولید محصولات و ارائه خدمات نوآورانه‌ای از قبیل پرداخت‌های موبایلی، امور مالی جایگزین (مانند بیت کوین)، بانکداری آنلاین، کلان‌داده و مدیریت مالی به کار می‌گیرند.

برای معادل فارسی این اصطلاح از عبارت‌های «فناوری مالی» یا «نوآوری در خدمات مالی» نیز استفاده می‌شود. این عبارت‌ها به کسب‌و‌کار‌ها و کمپانی‌هایی اشاره دارند که هدف آن‌ها استفاده نوآورانه از تکنولوژی برای کارآمدتر کردن خدمات مالی است. کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به تازگی به این حوزه علاقه‌مند شده‌اند و کسب و کار‌های جدید و خلاقانه‌ای در حوزه فناوری‌های مالی شروع به کار کرده‌اند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که فین‌تک می‌تواند آینده صنعت بانکداری را تغییر دهد.

نوآوری در خدمات مالی شامل انواع خدمات مالی از جمله خدمات پرداخت قبوض و انتقال پول، سرمایه‌گذاری، خدمات وام و بیمه می‌شود. همان‌طور که می‌بینید این خدمات به خودی خود خدمات جدیدی نیستند و همواره چنین خدماتی به شیوه‌های گوناگون ارائه می‌شدند؛ فین‌تک درواقع به‌کار بردن تکنولوژی‌های روز و استفاده زیرساخت‌های دیجیتالی برای جایگزین کردن فرآیند‌های جدید و کارآمدتر برای ارائه این دست از خدمات است.
در حال حاضر استارت‌آپ‌های مختلفی در حوزه فین‌تک در ایران شروع به کار کرده‌اند؛ اما این حوزه تنها محدود به استارت‌آپ‌ها نیست و ممکن است بنگاه‌های سنتی‌تر مانند بانک‌ها نیز در خدمات خود نوآوری‌هایی ارائه کنند.

فین تک در ابتدا به‌عنوان فناوری مورداستفاده در سیستم‌های سمت سرور (back-end) بانک‌ها و مؤسسات مالی معرفی شد؛ با این وجود، تعریف فینتک با گذر زمان تغییر کرده و امروزه برنامه‌های کاربردی مشتری‌مدار متعددی را در بر می‌گیرد. در آینده‌ای نزدیک، این فناوری امکان مبادله سهام، مدیریت سرمایه و پرداخت حق بیمه و هزینۀ غذا را برای افراد فراهم می‌کند.

یکی از انواع فناوری مالی که امروزه به وفور از آن‌ها استفاده می‌شود، ارز‌های دیجیتال است که روند کار با آن‌ها کاملاً نسبت به ارز‌های فیزیکی و سنتی متفاوت است. ارز‌هایی مانند بیت کوین از جمله این موارد است که در حال حاضر بسیاری از معاملات بین المللی بر اساس این ارز‌ها انجام می‌گیرند. کار با ارز دیجیتال و فناوری‌های جدید بسیار راحت و سریع است.

فین تک‌های ایرانی را بشناسید

فون پی

فون پی  یک پلت فرم نرم افزاری برای پرداخت‌های موبایلی است. این اپلیکیشن می‌تواند جایگزین روش‌های قدیمی پرداخت‌های خرد شود. یکی از حوزه‌هایی که می‌توانید فعالیت فون پی را مشاهده کنید، همکاری این شرکت با تاکسیرانی برای پرداخت کرایه تاکسی است به این ترتیب نیاز به پول خرد که مشکل اساسی مسافران و رانندگان است برطرف می‌شود.

استارتاپ‌های فین‌تک‌ ایرانی را بشناسید

کوانت کن

کوانت کن یک پلت فرم معاملات الگوریتمی می‌باشد و روی ایجاد زیرساخت‌های این نوع معاملات تمرکز کرده است. به این ترتیب همه بازار را در هر لحظه در نظر دارد و کوچکترین تغییرات را مشاهده می‌کند و محاسبات همه سهام‌ها را نیز ارائه می‌کند.

 

استارتاپ‌های فین‌تک‌ ایرانی را بشناسید

با من

با من یک پلت فورم نرم افزاری برای پرداخت‌های موبایلی است و می‌تواند جایگزین روش‌های قبلی پرداخت شود و مثل فون پی برای پرداخت کرایه تاکسی استفاده شود.

استارتاپ‌های فین‌تک‌ ایرانی را بشناسید

قلک

قلک یک پلت فرم نرم افزاری برای پس انداز است و برای استفاده از آن کافیست به یکی از حساب‌های جاری خود متصل باشید تا قلک با تحلیل درآمد و هزینه‌های شما مقدار کمی از پولتان را پس انداز کند.

استارتاپ‌های فین‌تک‌ ایرانی را بشناسید

کوینکس

این سایت در حوزه‌ی ارز الکترونیک فعالیت می‌کند و ارتباطی با ارز فیزیکی ندارد. همه تراکنش‌ها در این وبسایت بدون مالیات انجام می‌شود.

استارتاپ‌های فین‌تک‌ ایرانی را بشناسید

فینتو

فینتو سیستم آنلاین حقوق و دستمزد است که با ارائه خدمات اینترنتی ۲۴ ساعته، سیستمی با کیفیت و پویا برای مدیریت منابع انسانی ارائه کرده است.استارتاپ‌های فین‌تک‌ ایرانی را بشناسید

نوبیتکس

اولین بازار حرفه‌ای بی واسطه برای خرید و فروش ارز‌های دیجیتال است. مهم‌ترین مشخصه‌های این فین تک سهولت، سرعت و امنیت است.

استارتاپ‌های فین‌تک‌ ایرانی را بشناسید

ایران رنتر

یک پلت فرم فروش اقساطی است. خرید از ایران رنتر با اعتبار سنجی افراد انجام می‌شود و کاملا آنلاین و بدون چک و ضامن است. تامین کنندگان نیز می‌توانند سرمایه گذاری‌های هوشمند انجام دهند. ایران دنتر تامین کنندگان را به خریداران متصل می‌کند.

استارتاپ‌های فین‌تک‌ ایرانی را بشناسید

قبضینو

با استفاده از قبضینو می‌توانید به راحتی قبض‌های خود را پرداخت کنید.   در پرداخت قبض کافی است اطلاعات قبض شامل شناسه قبض و شناسه پرداخت را داشته باشید. همچنین می‌توانید به راحتی از امکان استعلام قبض قبضینو استفاده کنید. بعد از اتمام پرداخت در بخش سوابق می‌توانید اطلاعات قبض پرداخت شده را نیز مشاهده کنید. کلیه خدمات قبضینو رایگان است. مهم‌ترین نکته درباره قبضینو تجمیع پرداخت‌های دوره‌ای و پرداخت همگی آن هاست. همچین میتوانید از بخش مشاهده قبض قبضینو نیز استفاده کنید و اقدام به پیگیر‌ی قبض‌های پرداخت شده بکنید. سامانه پرداخت تجمعی قبضینو یک فین تک ایرانی است که سعی در حل مشکل پرداخت قبض‌های تجمعی دارد و با ایجاد پنل پرداخت قبض و همچنین استعلام قبض‌های تلفن همراه- قبض گاز – قبض برق و سایر قبوض سعی در ارایه خدامات پرداخت آسان به مشتریان را دارد.

استارتاپ‌های فین‌تک‌ ایرانی را بشناسید

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
لطفا ببینید اینها وجود خارجسی دارند بعد معرفی بفرمایید.به طور مثال coinex.ir
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
وبگردی