کد خبر: ۱۶۰۳۶
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰
انتقاد عضو شواری عالی فضای مجازی از وزیر ارتباطات؛

آذری‌جهرمی باید در خصوص استفاده از کلاب‌هاوس عذرخواهی کند/ نباید سکوی خارجی را به داخلی ترجیح داد

آذری‌جهرمی باید در خصوص استفاده از کلاب‌هاوس عذرخواهی کند/ نباید سکوی خارجی را به داخلی ترجیح داد

رسول جلیلی عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی همانند سایر شبکه‌های اجتماعی است، اظهار کرد: بجای اینکه ترکیبی از صوت، متن و ویدئو باشد تنها به صوت متمرکز شده است. این در حالیست که معادل کلاب هاوس در داخل کشور توسط مهندسان داخلی راه‌اندازی شده است.

وی تأکید کرد: اسکای روم حدود بیش از یکسال است که در حوزه آموزش دانشگاه‌ها و مدارس ارائه خدمات می‌دهد تا جاییکه امکان به اشتراک گذاشتن مطالب و تصویر را دارد. به عنوان مثال ما در دانشگاه شریف از این پلتفرم برای ورود‌های سال ۹۹ استفاده کردیم. در حقیقت کلاب هاوس زیرمجموعه‌ای از امکاناتی است که بسیاری از پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی آموزشی ارائه می‌دهد.

جلیلی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا کلاب هاوس مورد استقبال کاربران به ویژه وزاری داخلی قرار گرفته است؟ گفت: تحلیل بنده این است که کلاب توسط یک مجموعه خارجی و آمریکایی عرضه شده است به این جهت که تعدادی از سیاسیون و دولتمردان وارد این پلتفرم شوند در حال حاضر در سطح دنیا مشتری زیادی ندارد. متاسفانه امروزه بسیاری از سیاسیون و افراد مشهور را متقاعد کرده که وارد این پلتفرم شوند تا حدی که وزرای و مسئولان کشور فکر کردند که وارد شدن به این نوع پیام رسان‌ها کلاس است در حالیکه همین گفتگو‌ها را می‌توان با نرم افزار‌های داخلی انجام داد این موضوع بیانگر از خودبیگانه‌ای است.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی تأکید کرد: به نظرم رفتاری مسئولان به ویژه وزرای ارتباطات از خود در این عرصه نشان دادند بسیار مایه تاسف و تعجب است که وزیرجمهوری اسلامی بجای اینکه گفت‌گوی خود را در یک پلتفرم بومی و داخلی انجام دهد از نرم افزار خارجی استفاده می‌کند. به نظرم خودکم بینی‌ها و دشمن بزرگی بینی‌هایی که در عرصه مختلف از خودمان نشان می‌دهیم این‌ها مایه تاسف است؛ بنابراین یک روزی باید وزرای کشور پاسخگوی حرکات نمایشی خود باشند.

جلیلی گفت: وقتی مسئولان نظام سکوی خارجی را به سکوی داخلی ترجیح می‌دهند قطعا مورد خطاب همه دلسوزان و رهبر انقلاب خواهند بود که چرا فرایند اقتصاد مقاومتی در این حوزه را که نگاه به درون و برون را ترجیح نمی‌دهند و عملا این حرکات را در پلتفرم خارجی انجام می‌دهد. به نظرم وزیر ارتباطات و وزیر امورخارجه باید عذرخواهی کنند و برگردند به مسیری که رهبر انقلاب تعیین کردند.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی افزود: شورای عالی فضای مجازی همان مشکلی را در عرصه مدیریتی دارد که نگاه وزیر ارتباطات به کلاب هاوس است وقتی که نگاه دولت و رئیس شورای عالی فضای مجازی و وزیر ارتباطات اینچنین به برنامک یا پیام رسان خارجی است؛ نباید انتظار داشت که شورای عالی فضای مجازی این موضوع را سروسامان دهد امیدواریم که ملت انتخاب خوبی را در انتخابات ۱۴۰۰ داشته باشند کسی که رئیس جمهور آینده کشور است باید نگرشش به فضای مجازی و حکمرانی فضای مجازی در شان جمهوری اسلامی و با تمرکز با شعار جمهوری اسلامی و استقلال کشور باشد.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی