کد خبر: ۱۶۰۶۳
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۰

۱۰ استارتاپ فین‌تک برتر جهان در حوزه کسب وکار‌های اینترنتی را بشناسید

فین تک ترکیبی فوق العاده از صنعت مالی و تکنولوژی است و آینده متفاوت دنیای مالی را نشان می‌دهد و در آینده‌ای نه چندان دور به بخش جدایی ناپذیر زندگی هر یک از ما تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروز استارتاپ‌ها نقش کلیدی در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی کشور‌های ایفا می‌کنند. فین تک ترکیبی فوق العاده از صنعت مالی و تکنولوژی است و آینده متفاوت دنیای مالی را نشان می دهد و در آینده ای نه چندان دور به بخش جدایی ناپذیر زندگی هر یک از ما تبدیل می شود . در همین راستا در این گزارش فین تک‌های برتر جهانی را معرفی می‌کنیم.

Qudian

یک شرکت فین تک چینی است که در دسته شرکت‌های وام دهنده قرار می‌گیرد. Qudian یک پلت فرم برای دادن وام‌های کوچک به دانش اموزان و پرداخت‌های اقساطی یا مدیریت سرمایه گذاری هاست. با وجود اینکه در بسیاری از کشور‌های غربی، پرداخت‌ها از طریق کارت‌های اعتباری صورت می‌گیرند، اما مشتریان چینی تمایل چندانی به استفاده از این روش یا اینگونه پلت فرم‌ها ندارند. این شرکت در زمینه تجارت الکترونیک، خدمات مالی و دیجیتالی فعالیت بسیاری دارد. انتظار می‌رود Qudian به سرعت همه گیر شود و از ۸۰۰ میلیون دلار در آمد به ۱ میلیارد دلار برسد.

Ant Financial

شرکت چینی Ant Financial در واقع بخشی از گروه علی بابا است. این شرکت در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد. Ant Financial, Ali Pay, Ant Fortune و دیگر خدمات مالی را پشتیبانی می‌کند. ارزش این کسب و کار حدود ۷۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ تخمین زده شد.

Xero

Xero یک از سریعترین شرکت‌های در حال رشد در زمینه نرم افزار‌های خدمت رسانی است که در سال ۲۰۰۶ در نیوزیلند تاسیس شد. این شرکت روی نرم افزار‌های حسابداری آنلاین برای کسب و کار‌های کوچک تمرکز کرده است و بیش از یک میلیون عضو دارد. Xero بیش از ۱.۴ تریلیون دلار نیوزیلند معامله در سال گذشته داشته است. Xero به عنوان نوآورترین شرکت جهان از نگاه مجله اقتصادی Forbes شناخته شد.

Adyen

Adyen با یک پلت فرم به کسب و کار‌ها این امکان را می‌دهد تا پرداخت‌هایی را که از سراسر جهان انجام می‌شوند تایید کنند. Adyen یک شرکت هلندی است و به بیش از ۴۵۰۰ کسب و کار خدمت رسانی می‌کند. این شرکت به سرعت به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و مشتریان مشهوری مثل face book , Netflix , Uber , L Oreal, Microsoft دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۶ بیش از ۷۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کرد و به ارزش ۹۰ میلیون دلار در آمد توسط Ayden انجام شد.

Sofi

Sofi که خود را یک شرکت جدید در زمینه خدمات مالی می‌داند، از روش‌های جدید برای وام دهی و مدیریت دارایی استفاده می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۱۱ توسط ۴ فارغ التحصیل دانشگاه کسب و کار استنفورد در سان فرانسیسکو تاسیس شد. Sofi در حال حاضر وام دانشجویی، وام مسکن، خدمات مدیریت مالی یا خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کند. Sofi به یک شرکت میلیارد دلاری با بیش از ۱۹ میلیارد دلار وام واگذار شده تبدیل شده است.

ZhongAn

ZhongAn یک شرکت بیمه آنلاین است که در شانگ‌های مستقر می‌باشد و خدماتی مثل تجارت الکترونیک، پرداخت‌های موبایلی و گارانتی‌های تامین مالی برای کسب و کار‌های اینترنتی و کاربران را ارائه می‌دهد. این شرکت در سال ۲۰۱۳ با همکاری روسای شرکت‌های Alibaba , PonyMa , PingAn تاسیس شد.

Klarna

Klarna یک شرکت سوئدی است که فعالیت خود را از سال ۲۰۰۵ آغاز کرده است. این شرکت روی خرید و فروش‌های اینترنتی آسان تمرکز کرده است. Klarna با بیش از ۶۵۰۰۰ شرکت تجاری همکاری می‌کند که بین آن‌ها نام شرکت‌های معروفی مثل Spotify , Disney , Samsung به چشم می‌خورد. این شرکت روی بیش از ۴۵ میلیون مشتری هدف گذاری کرده است و ارزش آن ۴۲.۵ میلیون دلار تخمین زده شده است.

Lufax

این شرکت در سال ۲۰۱۱ در شانگ‌های تاسیس شد. Lufax یک شرکت وام دهی است و زیر گروه PingAn چین می‌باشد. کسب و کار‌های اینترنتی روز به روز در حال افزایش هستند و ارزش آن‌ها هر روز بیشتر خود را نشان می‌دهد. Lufax ارزش خود را از ۱.۲ میلیون دلار به ۱۸.۵ میلیون دلار رسانده است.

Avant

Avant یک شرکت آمریکایی است که در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد. این شرکت یک پلت فرم برای کاهش هزینه‌ها و موانع مصرف کنندگان ارائه کرده است و بیش از ۵۰۰ هزار مشتری دارد.

Oscar

Oscar یک شرکت استارت آپ اینشور تک است که در سال ۲۰۱۳ در آمریکا تاسیس شد. این شرکت با کنار هم آوردن بیمه و تکنولوژی روی پیشرفت سیستم‌های سلامتی و تجربه مشتریان در این زمینه تمرکز کرده است. این شرکت در تلاش است تا سیستم‌های سلامتی را برای مشتریان ساده‌تر، کارآمد‌تر و مقرون به صرفه‌تر کند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی