کد خبر: ۱۶۰۶۸
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

رباتی که پنهانی در کنار ماهی ها شنا می کند+فیلم

زیست شناسان مدت هاست که با چالش های ثبت زندگی اقیانوس ها رو به رو هستند، زیرا بسیاری از گونه های ماهی نسبت به حرکات زیر آب انسان واکنش نشان می دهند.

به گزارش «نبض فناوری»، دانشمندان کامپیوتر به عنوان راه حلی احتمالی، در حال تولید ربات های خاص دریایی هستند که می توانند به طور پنهانی در میان همتایان خود حرکت کنند؛ به عنوان مثال تیمی از آزمایشگاه علوم رایانه ای و هوش مصنوعی MIT (CSAIL) در سال2018، یک ماهی رباتیک نرم ساخت که به طور مستقل در کنار صخره های مرجانی فیجی با ماهی واقعی شنا کرد.

با این حال، پویایی پیچیده چگونگی حرکت و توانایی آب برای از بین بردن سریع برخی از سیستم های الکترونیکی تولید ربات های زیر آب را دشوار کرده است.

تیم CSAIL مجبور شد ماه ها آزمایش و خطا انجام دهد تا رباتی تولید کرد که در آب کار می کند. گروهی به رهبری اساتید MIT، آنها اکنون ابزاری جدید برای شبیه سازی و ساخت ربات نرم کاربردی ایجاد کرده اند.

این تیم با استفاده از سیستم خود یک ستاره دریایی رباتیک نرم ساخته شده از کف سیلیکون ایجاد کردند که قادر به حرکت با محرک تنها با قدرت کم است. ستاره دریایی از طریق تاندون موجود در چهار پایه خود حرکت می کند، که به یک موتور servo متصل است که برای خم شدن و رهاشدگی پاها استفاده می شود.

فعل و انفعالات بین ربات زیر آب و نیروهای سیال اطراف آن ( اعم از جریان آرام یا موج موج دار) بسیار پیچیده تر از زمانی است که یک ربات در حال حرکت در زمینی پایدار است و ایجاد سیستم کنترل آن بسیار دشوار است.

با استفاده از این شبیه ساز، روندی که به طور معمول ممکن است روزها یا هفته ها طول بکشد، فقط در عرض چند ساعت اتفاق میفتد. تیم به دلیل سادگی و ظرافت حرکت آن، طراحی ستاره دریایی را انتخاب کرده و با فشار دادن و آزاد شدن پاها، حرکت رو به جلو را انجام می دهد.

با این حال، این تیم دریافت که شبیه ساز برای طیف وسیعی از انواع بدن کار می کند، بنابراین در مرحله بعدی آنها به طراحی الهام گرفته از لاک پشت های دریایی، سفره ماهی دیو و کوسه ها (که شامل ساختارهای پیچیده تری مانند مفاصل، باله ها هستند) می پردازند.

 

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی