کد خبر: ۱۶۰۶۹
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰
در راستای پر کردن خلاء آموزشی؛

صفرتا صد استارتاپ خونه‌ی دوم/ باید به سمت مدرسه‌ای برای نسل دیجیتال حرکت کرد

بنیانگذار استارتاپ خونه‌ی دوم با بیان اینکه این استارتاپ با هدف آموزش برنامه نویسی برای کودکان 5 تا 8 سال راه‌اندازی شده است، گفت: بزرگترین خلاء آموزش کشور نبود سناریوی آموزشی جذاب است؛ اگر بتوانیم به سمت سناریو جذاب حرکت کنیم به طور یقین مخاطبان زیادی را در رده‌های مختلف سنی جذب خواهیم کرد.

 

صفرتا صد استارتاپ خونه‌ی دوم/ باید به سمت نسل مدرسه دیجیتال حرکت کردفاطمه رحیمی بنیانگذار استارتاپ خونه‌ی دوم در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در رابطه با فعالیت این استارتاپ اظهار کرد: این استا‌رتاپ دوره هایی را برای کودکان آماده کرده که کودکان بتوانند از سن ۵ سالگی وارد عرصه برنامه نویسی شوند. چون بستر آموزش داده شده مطابق با رده سنی کودکان ۵ تا ۸ سال و متناسب با روحیات آن‌ها طراحی شده است. دوره های تعریف شده باعث افزایش اعتماد به نفس و رشد خلاقیت و توانایی تفکر انتقادی در کودکان می گردد.

وی تصریح کرد: کودکان ۵ تا ۸ ساله ذائقه خاصی دارند و ما هم در سناریوی دوره‌های آموزشی این ذائقه را لحاظ کردیم و از آخرین یادگیری‌ها در جهان مثل یادگیری معکوس، یادگیری پروژه محور، یادگیری خرد، یادگیری مبتنی بر داستان و از همه مهمتر بازی وارسازی استفاده کردیم تا بچه ها مشارکت کنند و بتواند در مسیر خلق فناوری حرکت کنند.
رحیمی با اشاره به اینکه بزرگترین خلاء آموزش کشور نبود سناریوی آموزشی جذاب است، گفت: اگر بتوانیم به سمت سناریوهای جذاب حرکت کنیم به طور حتم مخاطبان زیادی را در رده‌های مختلف سنی جذب می کنیم.

بنیانگذار استارتاپ خونه‌ی دوم ادامه داد: به طور حتم همه ما در هر شغلی که هستیم به اهمیت آموزش در پیشبرد کشور‌ها واقف هستیم از همین رو در همه کشور‌های دنیا روی آموزش تمرکز کرده‌اند و سرمایه‌های بسیاری را در این زمینه در نظر می‌گیرند تا بتوانند در آینده به اهداف کلان اقتصادی خود دست یافته و قوی گردند. از همین رو ما با توجه به خلایی که در این زمینه وجود داشت به سمت این ایده و خلق ارزش افزوده در این راستا حرکت کردیم.

وی ادامه داد: امروزه در سبد مالی خانواده‌ها بحث آموزش کوچک شده و قاعدتا همانند سایر بخش‌ها آموزش خیلی کمرنگ شده است و ورود استارتاپ‌ها به حوزه آموزش به لحاظ مالی ریسک بالایی دارد و این مهم نیازمند حمایت مسئولین، موسسات و نهادهاست تا بتوان خلاءهای آموزشی را با قدرت بیشتری پر کرد.

رحیمی گفت: در طی سه ماهه اخیر شاهد بازخورد‌های خوبی بودیم حتی از مناطق دور دست کشور و کودکان روستا‌ها توانستند در دوره‌های آموزشی ما شرکت کنند که همین مورد به برقراری عدالت اجتماعی در سطح کشور کمک شایانی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: این استارتاپ به صورت رسمی و حرفه‌ای حدود ۶ ماهه است که فعالیت خود را آغاز کرده است و ماموریتش تبدیل شدن به مدرسه‌ای برای نسل دیجیتال است تا بتواند تمام خلاهای آموزشی کودکان و نوجوانان ۵ تا ۱۸ سال را پوشش دهد.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
وبگردی