کد خبر: ۱۶۰۸۴
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵

انتشار تصویر دریای شن در مریخ+عکس

تصویر خیره کننده منتشر شده توسط ناسا دریایی از تپه های شنی را در مریخ نشان می دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، ناسا عکس خیره کننده ای از دریای تپه های شنی در مریخ منتشر کرد. این تصویر همچنین خطوطی را نشان می دهد که کلاهک یخ زده قطب شمال مریخ را احاطه کرده اند.

ناسا گفت عکس گرفته شده نشان دهنده منطقه ای است که 31 کیلومتر (19 مایل) عرض دارد و تپه های شنی، در واقع منطقه ای به اندازه تگزاس را در بر گرفته است.

رنگ ها در این تصویر کاذب است، به این معنی که نمایانگر دما هستند. آژانس فضایی ایالات متحده اعلام کرده که رنگ آبی نشان دهنده آب و هوای سردتر است و سایه های زرد تپه های شنی گرم شده توسط خورشید را نشان می دهد.

این عکس از ترکیبی از تصاویر گرفته شده توسط ابزار سیستم تصویربرداری انتشار حرارتی در مدارگرد ادیسه مریخ ساخته شده است. این تصاویر که از دسامبر 2002 تا نوامبر 2004 گرفته شده اند، به مناسبت بیستمین سالگرد ادیسه منتشر شد.

مدارگرد ادیسه مریخ یک فضاپیمای رباتیک است که به دور مریخ می چرخد ​​و از تصویربرداری حرارتی برای شناسایی شواهد آب و یخ در این سیاره استفاده می کند. این مدارگرد در سال 2001 به فضا پرتاب شد که به عنوان قدیمی ترین مدارگردی که روی مریخ تحقیق می کند شناخته شده است.

انتشار تصویر دریای شن در مریخ+عکس

 

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی