کد خبر: ۱۶۱۰۱
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ | ۰۷:۳۰
در گفت‌وگو با نبض فناوری مطرح شد؛

تولید بیش از ۴۰۰ دستگاه اکچویتور‌های الکترومکانیکی برای صنایع سنگین و خودروسازی/ مسئولان نباید به دانش‌بنیان‌ها به عنوان مُسکن نگاه کنند

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آریانا مدرن صنعت، گفت: در سال گذشته حدود ۲۵۰ دستگاه اکچویتور‌های الکترومکانیکی خطی و دورانی برای صنایع سنگین، ۱۵۰ صنایع خودروسازی و ماشین‌سازی و ۲۰ دستگاه برای صنایع تحقیقاتی با دانش بومی تولید شده است.

محمد یاقوتی‌نیا مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آریانا مدرن صنعت، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه این شرکت با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا و با استفاده از تجهیزات و نرم‌افزار‌های مدرن در زمینه‌های طراحی و ساخت دستگاه‌های پیشرفته اندازه‌گیری و تست برای آزمایشگاه‌ها و کنترل کیفی تولید
طراحی و ساخت دستگاه‌های رباتیک برای کاربرد‌های مختلف فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این شرکت حدود ۲۰ محصول را در بخش‌های مختلف طی ۱۲ سال فعالیت تولید کرده است و هم اکنون به صورت تخصصی در ۴ حوزه به صورت متمرکز محصولاتی را تولید می‌کند.

وی افزود: محصولات در حوزه اکچویتور‌های الکترومکانیکی خطی و واحد‌های حرکت خطی در انواع صنعتی و تحقیقاتی دستگاه بارگذاری دینامیکی خطی ربات‌های کارتزین و منیپولیتور‌های خطی و دورانی چند محوره برای کاربرد‌های مختلف دستگاه‌های تست هیدرواستاتیک سیلندر‌های فشار قوی مطابق استاندارد Iso ۶۴۰۶ دستگاه‌های تست سایش پیشرفته مطابق استاندارد ASTM دستگاه‌های تست گیربکس دستگاه‌های تست پمپ است.

یاقوتی‌نیا تصریح کرد: این تجهیزات در صنایع سنگین و خودروسازی کاربرد دارد. تولید این شرکت دانش‌بنیان بیش از نیاز بازار داخلی است به طوری که در سال گذشته حدود ۲۵۰ دستگاه برای صنایع سنگین، ۱۵۰ صنایع خودروسازی و ماشین‌سازی و ۲۰ دستگاه برای صنایع تحقیقاتی تولید شده است. تمام تجهیزات تولیدی این شرکت با دانش بومی بوده و حتی مهندسی معکوس روی محصولات تولیدی انجام نشده است.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آریانا مدرن صنعت، ادامه داد: حدود چند سالی است که ارتقای کیفیت و ویژگی محصولات تولیدی را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه تمام چند سالی است که شعار سال از سوی رهبر انقلاب اعلام، ولی در حد شعار باقی مانده است، گفت: با توجه به روندی که امروزه با آن روبه روهستیم نگرانی‌هایی را در بین تولیدکنندگان شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است شرکت‌های دولتی و غیر دولتی مترصدند که به محض اینکه گشایشی در امر واردات و مباحث مالی در برجام ایجاد شد شرکت‌های تولیدی را رها کنند.

یاقوتی‌نیا تأکید کرد: متاسفانه مسئولان منافع شخصی را بر تولید داخلی مقدم می‌دانند و حاضر نیستند حتی پیشرفت کشورشان را ببینند. دوم اینکه برای استفاده از تولید داخلی باید فرهنگ‌سازی از سوی صداوسیما و مطبوعات صورت گیرد. اشخاصی که منافع شخصی را ترجیح می‌دهند خائن هستند. شرکت‌هایی که در زمان تحریم به داد صنایع کشور رسیدند بعد از رفع تحریم‌ها نباید به دست فراموشی سپرده شوند. مسئولان نظام نباید شرکت‌دانش‌بنیان تولیدی را به عنوان مسکن در نظر بگیرند و بعد از رفع مشکلات آن‌ها را فراموش کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در این شرکت دانش‌بنیان به طور مستقیم ۱۰ نفر و به صورت غیر مستقیم حدود ۳۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی