کد خبر: ۱۶۱۰۹
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ | ۲۰:۱۵
شبکه اجتماعی جدید را بهتر بشناسید

محبوبیت کلاب‌هاوس از کجا آب می‌خورد؟

تعداد کاربران شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس در مدت کوتاهی افزایش پیدا کرده است. آیا هیاهوی تبلیغاتی که در مورد این شبکه اجتماعی در فضای مجازی به راه افتاده صحت دارد؟

به گزارش «نبض فناوری»، کلاب‌هاوس در مه ۲۰۲۰، دو ماه پس از راه‌اندازی، تنها ۱۵۰۰ کاربر داشت. در دسامبر سال ۲۰۲۰، این تعداد به ۶۰۰۰۰۰ کاربر افزایش یافت و از ماه فوریه تاکنون حدود ۱۰ میلیون نفر به طور هفتگی از این سرویس استفاده می‌کنند. این برنامه همچنان فقط به صورت دعوت‌نامه‌ای عضو می‌پذیرد و انحصاراً در iOS در دسترس است. کلاب‌هاوس نوع جدیدی شبکه اجتماعی مبتنی بر چت صوتی است که طیف وسیعی از گروه‌ها و فروم‌ها و انجمن‌ها در زمینه‌های مختلف را دربرمی‌گیرد. برخی از این گروه‌ها عبارتند از گروه‌های موسیقی، دوست‌یابی، بحث در مورد مسائل سیاسی و ...

برای علاقه‌مندان به فناوری، پیگیری سرویس‌های جدیدی که ارائه می‌شوند، امر متداولی است. همچنین این برنامه در کشور ما نیز توجهات بسیاری را معطوف به خود ساخته است. اما آیا هیاهوی تبلیغاتی که در مورد این شبکه اجتماعی در فضای مجازی به راه افتاده صحت دارد؟ در این گزارش مروری بر برخی از معایب این سرویس جدید شرکت اپل خواهیم داشت.

این سرویس نیز مانند تمام رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های مجازی، به یک شمشیر دوسویه می‌ماند و اگر مراقب نباشید و در استفاده از آن راه افراط را در پیش گیرید می‌توان حدس زد که مفید نخواهد بود و شما را از رسیدن به اهداف‌تان دور می‌کند. برخی از اشکالات عمده آن عبارتند از:

یافتن سوزنی در انبار کاه

با افزایش محبوبیت این برنامه، مجبورید بیشتر بکوشید تا بتوانید اتاق‌های گفتگوی ارزشمند را پیدا کنید. وقتی اتاق‌ها کوچک و تعاملی باشند، می‌توانند برای میزبان و شرکت‌کنندگان بسیار باشند. اما وقتی این تعداد محدود اتاق‌ها به صدها یا هزاران فروم گسترش یابد، توانایی برقراری ارتباط به اندازه حالا آسان نخواهد بود. پیدا کردن گزینه مناسب شما سخت است. اگر می‌خواهید سوالی بپرسید، ممکن است مجبور شوید دو ساعت در صف انتظار بمانید تا فرصتی پیدا کنید. در این صورت، شاید حتی به فکرتان خطور کند بهتر است پاسخ خود را در پادکست یا ویدیوی یوتوب جست‌وجو کنید.

محبوبیت کلاب‌هاوس از کجا آب می‌خورد؟

اتلاف وقت

در همین مدت کم مشخص شده است که این شبکه اجتماعی زمان زیادی از افراد می‌گیرد و می‌تواند اعتیادآور باشد. صرف ساعت‌ها زمان در کلاب‌هاوس طی یک روز مسلماً به شما کمک نمی‌کند تجارت خود را رونق بخشید یا مشتریان خود را خوشحال‌تر کنید. این ضرب‌المثل قدیمی که وقت طلاست حقیقت دارد. شما باید از وقت خود محافظت کنید و دلیلی ندارد بخش زیادی از آن را به چیزی اختصاص دهید که ممکن است یک‌دهم آن برای‌تان سودمند باشد.

معضل اعتبارسنجی

در حالی که در اتاق‌های گفتگوی کلاب‌هاوس گشت‌وگذار می‌کنید و به سخنرانان مختلف گوش می‌دهید، باید درک کنید که به چه شخصی اعتماد دارید و از چه کسی مشاوره می‌گیرید. بسیاری از مربیان و سخنرانان ادعا می‌کنند که اساتیدی کارکُشته و خبره و موفق هستند، اما وقتی کمی در مورد تجربه آنها و شرکت‌هایشان تحقیق کنید، متوجه خواهید شد که خیلی‌ها فقط طبل توخالی هستند. شخصیتی که آنها می‌خواهند به صورت آنلاین از خود ارائه دهند با واقعیت مطابقت ندارد. مهم است که با احتیاط کار خود را انجام دهید و هر چه که می‌شنوید را باور نکنید و به هر پیشنهادی جامه عمل نپوشانید.

یکی دیگر از ایرادها این است که افراد می‌توانند همزمان در چند اتاق حضور داشته باشند که در اکثر موارد انجام چنین کاری بی‌معنا است. تمام هدف از حضور در یک اتاق این است که فرد به یک مکالمه گوش دهد. حضور شرکت‌کنندگان در اتاق، به آن سخنران و اتاق مزبور ارزش می‌دهد. اگر به طور هم‌زمان در دو اتاق هستید، انگیزه‌های واقعی شما چیست؟ شما نمی‌توانید به دو مکالمه گوش دهید. بنابراین به سادگی می‌توان دیگر حضار را در مورد محبوبیت یا کیفیت محتوای یک سخنران به اشتباه بیاندازید.

محبوبیت کلاب‌هاوس از کجا آب می‌خورد؟

نکات طلایی

آیا می‌خواهید از وقت خود در کلاب‌هاوس نهایت استفاده را ببرید؟ به مسائل زیر توجه کنید:

۱. اهداف خود را مشخص کنید. بدانید به چه علت از برنامه‌ای استفاده می‌کنید. پرسه زدنِ بی‌مورد می‌تواند گمراه‌کننده باشد. کدام مباحث بیشتر برای تجارت شما مفید خواهد بود؟ می‌خواهید در کدام اتاق‌ها وقت بگذرانید و امیدوارید چه چیزهایی را به دست آورید؟ اگر می‌خواهید به پرسش‌هایتان پاسخ داده شود، وقت خود را در اتاق‌های کوچک‌تر سپری کنید.

۲. محدوده زمانی تعیین کنید. سعی کنید در هیجان شنیدن «چیز مهم بعدی» غرق نشوید. این کار می‌تواند دومینووار ادامه یابد و این به معنی خطر از دست دادن اهداف راهبردی و واقعی شماست. زمانی را که می‌توانید به کلاب‌هاوس اختصاص دهید را مانند هر قرار ملاقات دیگری تعیین کنید و برای آن بازه تعریف کنید.

۳. با احتیاط آزمایش کنید. در تعیین سیاست راهبردی بازاریابی خود عجله نکنید. نباید بر اساس هوی‌وهوس سیاست‌های محوری خود را تغییر دهید. اگر دوست دارید طرحی که در این سرویس شنیده‌اید را اجرایی کنید و یا به گفته‌ای که شنیده‌اید گوش فرا دهید برایش یک فرایند تست‌وخطا در نظر بگیرید.

۴. اگر خود صاحب یک اتاق هستید از یک دستیار استفاده کنید. اگر میزبان یک اتاق هستید از یک دستیار خوب کمک بگیرید تا اتاق را برای شما اداره کند. سپس می‌توانید بر روی مکالمه‌ها تمرکز کنید، در حالی که شخص دیگری مسئولیت آوردن افراد را روی سن برای طرح سوال برعهده دارد.

۵. به منابع توجه کنید. قبل از اینکه از توصیه دیگران استفاده کنید، کمی شک و تردید سالم را در ذهن خود بپرورانید. بررسی کنید تا مطمئن شوید آنها همان کسانی هستند که می‌گویند. کلاب‌هاوس یک پلتفرم با پتانسیل است به شرطی که عاقلانه از آن استفاده کنید، آن‌گاه به شما کمک می‌کند تخصص خود را با بقیه به اشتراک بگذارید، از دیگران بیاموزید و ارتباطات جدیدی برقرار کنید.

منبع/ آنا 

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی