کد خبر: ۱۶۱۲۰
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰
مدیر فناوری دانشگاه خبر داد

بهره‌برداری از سومین برج فناوری امیرکبیر تا پایان سال/فروش ۱۵۰ میلیاردی شرکتهای دانش‌بنیان

مدیر فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، میزان فروش شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد این دانشگاه در سال ۹۹ را بیش از ۱۵۰ میلیارد ذکر کرد و گفت: ایجاد ۶ مرکز نوآری جدید در دانشکده‌های این دانشگاه از برنامه‌های در دستور کار این دانشگاه تا پایان سال جاری است.

به گزارش« نبض فناوری» علی نیکبخت در مراسم افتتاح صندوق پژوهش وفناوری امیرکبیر گفت: پس از راه اندازی برج فناوری دانشگاه جهش خوبی در تشکیل شرکت‌ها و مراکز رشد در دانشگاه داشتیم، به گونه‌ای که تا پایان سال ۹۹ تعداد ۳۱۵ تیم در قالب "پیش رشد"، "رشد" و "دانش بنیان" در این دانشگاه مستقر شدند و بیش از هزار و ۴۰۰ شغل در این مراکز ایجاد شده است.

مدیر فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، میزان فروش شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد این دانشگاه در سال ۹۹ را بیش از ۱۵۰ میلیارد ذکر کرد و یادآور شد: در سال ۹۸ تعداد ۴ مرکز نوآوری در دانشکده‌های این دانشگاه راه‌اندازی و در سال ۹۹ نیز ۳ مرکز جدید به مراکز قبلی افزوده شد و برنامه داریم تا پایان سال جاری ۶ مرکز نوآوری دیگر نیز در دانشکده‌های این دانشگاه ایجاد کنیم.

نیکبخت یکی از مراکز نوآوری پیشرفته این دانشگاه را مربوط به دانشکده مهندسی کامپیوتر دانست و با ابراز امیداوری از اینکه طی چندماه آینده این مرکز افتتاح شود، اظهار کرد: همچنین برنامه داریم در مراکز نوآوری دانشکده‌ها با کمک بخش خصوصی بحث نوآوری را توسعه بیشتری دهیم. توسعه زیرساخت‌ها و اخذ مجوز پارک علم و فناوری دو برنامه جامع این دانشگاه در زمینه توسعه نوآوری است.

مدیر فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: برج فناوری شماره ۳ دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد. برج فناوری شماره ۵ دانشگاه نیز قرار است طی چندسال آینده به بهره‌برداری برسد.

دکتر هدی عابدی، رئیس صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر با سرمایه ثبتی ۱۰ میلیارد تومان راه‌اندازی شده است .

رییس صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر اظهار کرد: آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم این صندوق تصویب و چارت سازمانی آن نیز تهیه شده است.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، عابدی تاکیدکرد: رفع چالش‌های مالی دانشگاه و شرکت های دانش‌بنیان دانشگاه از اهداف راه اندازی این صندوق است.

ارسال نظرات
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی