کد خبر: ۱۶۱۲۳
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰
در گفت‌وگو با نبض فناوری؛

شرکت‌های دانش‌بنیان باید به تولیدات خود اعتماد داشته باشند/ بازار مطمئن برای دانش بنیان‌ها ایجاد شود

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی،گفت: شرکت‌های دانش بنیان باید به کالای تولید خودشان اطمینان و اعتماد لازم را داشته باشند در این صورت صندوق با تمام توان از این شرکت‌ها حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

داریوش شهریاری مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به برنامه این صندوق در سال جدید، اظهار کرد: این صندوق در سال جاری عمده تمرکز اصلی خود را برروی ایجاد بازار‌های مطمئن برای مصرف کالا‌های دانش‌بنیان اختصاص داده است چرا که هم اکنون با یک جامعه ۵ میلیون بهره بردار کشاورزی روبه رو است و در کنار آن کالا‌های فناور و دانش بنیان را دارد.

شهریاری تصریح کرد: در واقع صندوق براساس ابزار‌هایی (ابزار‌های مالی) که در اختیار دارد از این اهرم‌ها برای نزدیکتر این دو جامعه استفاده کند؛ چرا که این ۵ میلیون بهره بردار نیاز به کالایی دارند که باعث افزایش کیفیت و کمیت و در واقع بهبود بهره وری کشاورزی و یا کاهش خسارت می‌شود.

وی افزود: صندوق توسعه بخش کشاورزی سندی بنام سند بودجه دارد که براساس پیگیری‌ها مشخص شد که از نظر درآمدی جلوتر از بودجه و از نظر هزینه‌ای آنچه که در بودجه لحاظ شده کمتر هزینه کرده است و این یک نقطه امیدواری برای سهامداران است که ما به عنوان یک صندوق سودده به عنوان یک مجموعه‌ای که هدف سوددهی ندارند، ولی سود خوبی را به سهامداران ارائه می‌دهد.

شهریاری تصریح کرد: صندوق حمایت از توسعه و پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی، در سال گذشته بدون توجه به این مقوله که کدام شرکت سهامدار بوده یا نبوده، ساده‌ترین تضامین و منابع در اختیار شرکت قرار داد. در توسعه بازار کالا‌های دانش‌بنیان موفق عمل کردیم از جمله شرکت‌های شهرستان‌های هدف و کمتر برخوردار کارنامه خوبی داریم که این شرکت‌ها توانستند افزایش کیفیت و کمیت در شرایط برابر در بخش باغبانی ایجاد کنند. برنامه صندوق به این شکل بود که شرکت دانش بنیان موظف بود که در عرصه‌ای که ۵۰ درصد را که کشاورز و بهره بردار و ۵۰ درصد دیگر را شرکت دانش بنیان مدیریت کند شرایط اقلیمی برابر محصول دانش بنیان باعث افزایش کمیت و کیفیت تا بیش از ۱۰۰ درصد شده بود.

شهریاری گفت: افزایش کمیت و کیفیت سیب، محصول انگور، جلوگیری از سرمازدگی باغات و فرآوری محصول سیب دراستان آذربایجان غربی خدماتی داده می‌شود. استان آذربایجان غربی و شرقی حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب تولید می‌شود بیش از ۷۰ درصد در این استان است و بخش کمی نیز به صادرات اختصاص می‌یابد. هدف صندوق این است دامنه نگهداری محصول را افزیش داده و سرمازدگی در باغات را کنترل کند. همچنین بخش فرآوری تبدیل محصول سیب به پوره و کنسانتره را انجام دهد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی، اظهار کرد: شعار امسال پیرو ادامه شعار سال گذشته است بحثی که در حوزه مانع زدایی. مهمترین موانع این است که اطمینان لازم را به شرکت‌ها دانش بنیان نداریم چرا که این شرکت‌ها نوپا بوده و تمام مشکلات این شرکت‌ها تنها پول نیست بلکه عمده مشکلات نبود اطمنیان دستگاه‌ها و بخش بازار به این شرکت‌ها است باید بتوانیم شرکت‌ها را پشتیبانی کنیم تا محصولات تجاری داشته باشند. هدف صندوق این است که پشتیبانی لازم را از شرکت‌ها داشته باشد.

شهریاری خاطرنشان کرد: دو تا خواسته واضح از این شرکت‌ها در اولویت است که حتما کالا و خدمتی قابل عرضه به بخش کشاورزی داشته باشند یا افزایش کیفیت و کمیت محصول کشاورزی را در بر بگیرد یا موضوع کاهش خسارت محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار دهند. دوم اینکه خود شرکت‌ها به کالای تولید خودشان اطمینان و اعتماد لازم را داشته باشند در این صورت صندوق با تمام توان از این شرکت‌ها حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی