کد خبر: ۱۶۱۳۶
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۴

پمپ‌های الکتریکی کاربردی در صنایع نفت و گاز تأمین شد

محققان کشور موفق به تولید پمپ‌های مکنده کاربردی درصنایع نفت، گاز و پتروشیمی شدند.

مپ‌های الکتریکی کاربردی در صنایع نفت و گاز تأمین شد

به گزارش« نبض فناوری» با توجه به مشکلاتی که در اثر تحریم‌ها و هزینه‌های بالای واردات این نوع پمپ‌ها به کشور تحمیل می‌شد، یک شرکت دانش‌بنیان پمپ‌سازی دست به کار شد و توانست انواع الکتروپمپ های خاص مورد نیاز صنایع را طراحی و تولید کند.

میربیوک احقاقی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان از توانمندی بهینه‌سازی و طراحی انواع الکتروپمپ‌های صنعتی با تکیه به دانش فنی بومی گفت و ادامه داد: توانستیم با استفاده از تجربه‌ای که در حوزه تولید انواع پمپ‌های صنعتی کسب کردیم در مسیر تجاری‌سازی الکتروپمپ‌های پیشرفته گام برداریم و اکنون الکتروپمپ های لجن کش، الکتروپمپ های مستغرق کف کش، فولادی و پمپ‌های دومکشه، سازگار با نیاز صنایع تولید می‌شود.

احقاقی با اشاره به تولید پمپ‌های مورد استفاده در صنایع نفت و پتروشیمی مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی، افزود: در حال حاضر ۲ نوع از پمپ‌ها تحت استاندارد که عمدتاً در در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی پرکاربرد هستند در این شرکت دانش‌بنیان به تولید می‌رسند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: این پمپ‌ها برای انتقال انواع سیالات نیوتونی مانند هیدروکربن‌ها، آب، شیرابه، محلول‌های معلق در آب، انواع لجن و فاضلاب کاربردهای فراوانی دارند.

وی با اشاره به رفع نیاز صنایع گوناگون نسبت به واردات و تکمیل چرخه تولید و خدمات آن‌ها با این پمپ‌ها بیان کرد: در حال حاضر علاوه بر صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، نیروگاه‌ها، صنایع سیمان، فولاد، رنگ‌سازی، مس، صنایع غذایی همچنین معادن برداشت و پروژه‌های انتقال آب دریا، ایستگاه‌های پمپاژ و انتقال آب و فاضلاب از این پمپ‌ها استفاده می‌کنند.

احقاقی این فعال فناور از توسعه محصولات یاد شده در تعامل با فناوری‌های دانشگاهی گفت و ادامه داد: این شرکت دانش‌بنیان موفق شده است زمینه ارتباط صنعت با دانشگاه را فراهم کند و حجم تولیدات مبتنی بر فناوری‌های روز را افزایش دهد.

این فعال فناور با اشاره به فروش بالای ۵۰۰ میلیارد ریالی این شرکت دانش‌بنیان افزود: تا ۶ ماهه نخست سال گذشته، حجم سفارشات افزایش یافته و تحریم‌ها سبب شده است تا توجه به تولیدات ایران‌ساخت افزایش یابد. خوشبختانه بخش قابل توجهی از پروژه‌ها با موفقیت به اتمام رسیده است و حرکت صنایع با این تولیدات محقق شد.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای متخصصان دانشگاهی عنوان کرد: در حال حاضر به طور میانگین حدود ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند و تولیدات این شرکت دانش‌بنیان، زمینه را برای اشتغال تعداد قابل توجهی از دانش‌آموختگان حوزه‌های دانشگاهی و صنایع مرتبط ایجاد کرده است.

احقاقی با اشاره به مزیت‌های تولیدات ایران‌ساخت گفت: قیمت تولیدات ایران‌ساخت در برخی موارد تا یک دهم نمونه‌های مشابه خارجی است.شرکت‌های دانش‌بنیان این توانایی را دارد که این محصولات متناسب با نیازهای داخلی و سازگار با خواست صنایع تولید شود وتا ۱۰ سال خدمات پس از فروش دسترسی به قطعات یدکی و کارخانه، از دیگر مزیت‌های این محصولات به شمار می‌رود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی