کد خبر: ۱۶۱۵۲
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰
در گفت‌وگو با نبض فناوری؛

راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات گامی در جهت تقویت انسجام بین ارگان‌ها/قوانین کسب وکارهای دانش‌بنیان بازنگری شود

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت پیشگامان،گفت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تاثیرات مثبتی را برای کشور به همراه خواهد داشت متاسفانه سامانه‌های متعددی در کشور خدمات ارائه می‌دهند که تمام این‌ها داده‌های تکراری دارند، اگر سامانه‌ها منجسم و یک پایگاه داده در کشور شکل بگیرد به طور حتم علاوه صرف انرژی و هزنیه کمتر ارائه خدمات سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

امیرحسین رضایی‌نژاد نایب رئیس هیئت مدیره شرکت پیشگامان و مدیر استارتاپ، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» درباره شعار سال تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی، اظهار کرد: در حال حاضر موانع زیادی پیشروی شرکت‌ها است به عنوان مثال با توجه به اینکه وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و وزارت صنایع بحثی به عنوان ستاد تنظیم بازار دارند، ولی خروجی مشخصی ندارند، یعنی کاهش قیمتی که مدنظر است در بسیاری از مواقع اتفاق نمی‌افتد اگر ۵ تا ۱۰ درصد بازار را به شرکت‌های استارتاپی اختصاص دهند دیگر مردم نیازی به صف ایستادن ندارند؛ بنابراین ما پس از سه سال دوندگی توانستیم با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سهمی کوچکی را برای توزیع تخم مرغ، شکر و قند، سیب و پرتغال شب عید داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر نگاه دولت و حاکمیت به این موضوع تغییر پیدا کنند به طور حتم کیفیت بهتر و هزینه کمتری را در پی خواهد داشت. در حال حاضر بروکراسی خیلی شدیدی جلوی پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان استارتاپ را گرفته است این در حالیست که شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ به دلیل نوآوری تمایل دارند که تغییراتی را ایجاد کنند. متاسفانه بدنه تصمیم گیران دولتی سنتی است و بسیار در مقابل این تغییرات مقاومت می‌کنند تا جاییکه در بسیاری از این حوزه‌ها تقریبا نشدنی است.

رضایی‌نژاد ادامه داد: نمی‌شود براساس آیین نامه و چارچوب قوانینی که در کسب وکار‌های سنتی بوده پیش رفت باید تجدیدنظر و قوانین بازنگری شود تا از این طریق بستر برای توسعه آن‌ها هموار شود.

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت پیشگامان، گفت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تاثیرات مثبتی را برای کشور به همراه خواهد داشت متاسفانه سامانه‌های متعددی در کشور خدمات ارائه می‌دهند که تمام این‌ها داده‌های تکراری دارند، اگر سامانه‌ها منجسم و یک پایگاه داده در کشور شکل بگیرد به طور حتم علاوه صرف انرژی و هزنیه کمتر ارائه خدمات سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی