کد خبر: ۱۶۲۲۸
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۵

پرچمدار الکتریکی مرسدس بنز رونمایی شد

مرسدس بنز خودروی جدید این شرکت را برای رقابت با تسلا و برخلاف طراحی‌های ساده این شرکت، رونمایی کرد.

به گزارش« نبض فناوری» مرسدس بنز با طراحی و رونمایی از سدان لوکس کاملاً الکتریکی قصد رقابت با تسلا و سایر شرکت‌های خودروسازی را دارد و می‌خواهد بازار خودرو‌های الکتریکی را در دست بگیرد. مرسدس بنز EQS 2022 که روز پنجشنبه رونمایی شد، به عنوان محور اصلی خودرو‌های الکتریکی این شرکت، دوره جدیدی را برای این خودروساز آلمانی رقم می‌زند. این خودرو که پاییز وارد نمایشگاه‌های ایالات متحده شود، بخشی از خانواده بزرگ خودرو‌های کلاس S این شرکت خواهد بود.

اولا کائلنیوس، مدیرعامل مرسدس بنز در اعلامیه مطبوعاتی ۶۳ صفحه‌ای برای این خودرو گفت: "EQS به گونه‌ای طراحی شده که حتی مستریان وفادار ما را هم شوکه خواهد کرد. این خودرو در کلاس s طراحی شده و به نیاز‌های مشتریان پاسخ خواهد داد. "

نمای داخلی خودرو

نمای داخلی خودرو بیشتر از ظاهر خارجی آن توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، فضای داخلی خودرو بیش از اینکه شبیه اتومبیل باشد به کابین خلبان یک فضاپیمای شبیه است. صفحه نمایش لمسی و انواع نمایشگر‌ها تمام داشبورد خودرو را پر کرده اند. سه نمایشگر با اتصال به هم یک صفحه ۶۵ اینچی قوس دار را تشکیل داده اند که راننده صفحه سرنشین کناری نمی‌بیند و این موضوع مانع از حواس پرتی راننده هنگام رانندگی می‌شود.

پرچمدار الکتریکی مرسدس بنز رونمایی شد

هنوز قیمت این سدان الکتریکی مشخص نشده، اما کارشناسان صنعت خودرو تخمین زدند که قیمت آن بین ۱۰۰ تا ۱۶۰ هزار دلار باشد. شروع مدل ۲۰۲۱ مرسدس بنز کلاس S بین ۹۴ تا ۱۶۰ هزار دلار است.

طراحی متضاد با طراحی تسلا

فضای داخلی EQS کاملا برعکس مدل‌های تسلا است که از فضای داخلی ساده و مدرن بهره می‌برند. برخی از مدل‌های تسلا فقط یک صفحه بزرگ در مرکز داشبورد دارند که تقریباً تمام جنبه‌های خودرو را کنترل می‌کند. نمای بیرونی EQS از طرحی مشابه مدل‌های کلاس S برخوردار است، اما در قسمت جلوی خودرو کمی تهاجمی‌تر است. این خودرو اولین خودروی EV است که روی یک سیستم عامل جدید برای مرسدس بنز قرار دارد. همچنین این محصول از یک نسل جدید باتری با تراکم انرژی قابل توجهی بالاتر بهره می‌برد که دامنه بیشتری را برای مشتری فراهم می‌کند.

پرچمدار الکتریکی مرسدس بنز رونمایی شد

مشخصات فنی خودرو

اولین مدل‌های وارد شده به ایالات متحده تا ۵۱۶ اسب بخار قدرت و ۶۱۱ پوند فوت گشتاور را ارائه می‌دهند. پیش بینی می‌شود برد کاملاً الکتریکی این وسایل نقلیه حدود ۴۷۸ مایل (۷۷۰ کیلومتر) باشد. از نظر فنی، این خودرو مجموعه‌ای از ویژگی‌های ایمنی و راحتی را دارد، از جمله اینکه به دستیار رانندگی برای کنترل سرعت و ترمر در مواقع اضطراری مجهز است که راننده کنترل بیشتری روی خودرو به نسبت سیستم‌های مشابه این در جنرال موتورز یا تسلا دارد.

پرچمدار الکتریکی مرسدس بنز رونمایی شد

مرسدس بنز در حال رقابت با سایر خودروسازان قدیمی برای تولید خودرو‌های الکتریکی جدید است تا از تسلا، رهبر صنعت این خودرو‌ها که عمده فروش کل خودرو‌های الکتریکی در ایالات متحده را به خود اختصاص داده، پیشی بگیرد.

گفتنی است، شرکت مرسدس بنز در قصد دارد تا سال ۲۰۳۹ همه خودرو‌های خود را به صورت برقی یا هیبریدی تولید کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
ما اين شرايط ما تو عمرمون نميتونيم سوار اينچنين ماشيني بشويم ، مگر با دزدي و اختلاس
0
0
ناشناس
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
اینو می‌کند خودروساز، ما هم سمند و دنا و تیبا داریم مثلا. مضحکانست
0
0
مولا
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
ما هم تا سال 2039 همان پراید را تولید میکنیم به قیمت همان مرسدس بنز و با حذف آپشن های دسته صندلی . سپر . و شاید هم
فرمان.
11
0
ناشناس
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
تاکسی های ما دهه 50 و 60 زیرپای راننده و شاگرد وقتی ترمز میکردی چراغ روشن می شد ادم ذوق میکرد الان مرسدس بنز تازه تازه رسیده به اون تکنولوژی .. بیان یکم از خودرو سازهای ما یاد بگیرند ماشین میخری نمد توی کاپوت را در میارن به عنوان آپشن دوباره بهت میفروشن، سینی زیر موتور را در میارن دوباره بهت میفروشن ماشینو میبری نمایندگی مثلا گارانتی بازدید کن یادشون میرهر وغن ترمز بریزن .... طراحان مرسدس بنز قابل توجه شماااا از آپشن های این ماشین صدتا ماشین جدید میتونین در بیارین
0
0
یه خری که تازه از راه رسیده
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
آخرش میبینیم یه بنز درست کردن که به خورشید سفر می‌کنه
اون وقت میریم میگم پراید می‌خویم یه قالپاق تحویل میدن
0
0
محسن
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
بایستی ایران را با بمب هیدروژنی نابود کرد و به ده میلیون المانی و ژاپنی تحویل داد
0
0
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی