کد خبر: ۱۶۲۳۹
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰
بنیانگذار استارتاپ نانو واچ در گفت‌وگو با نبض فناوری؛

استارتاپ نانو واچ به کمک حضور و غیاب سازمان‌ها آمد/ استفاده از فن آوری‌های ابری برای طراحی اپلیکیشن

بنیانگذار استارتاپ نانو واچ با بیان اینکه صفر تا صد طراحی و برنامه نویسی و راه‌اندازی و پشتیبانی اپلیکیشن حضور و غیاب در داخل کشور انجام شده است، گفت: در حال حاضر به فکر صادرات این محصول به کشور‌های عمان، چین و آلمان هستیم.

احسان اله مدیری بنیانگذار استارتاپ نانوواچ و عضو هیات مدیره شرکت هوش دانش کارآفرین، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه در سطح کشور یکی از مشکلات موجود بحث حضور و غیاب پرسنل بود به گونه‌ای که با سیستم‌های معمولی موجود در بازار امکانپذیر نبود، گفت: در همین راستا حدود سه سال پیش تلاش کردیم که سیستمی را برای حضور و غیاب کارکنان طراحی کنیم تا اینکه موفق شدیم که نانوواچ را راه‌اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: نانوواچ یکی از جدیدترین محصولاتی است که توسط جمعی از متخصصان مجرب گروه شرکت‌های نانوتراشه طراحی و تولید شده است. مطالعه و تحقیق اولیه این نرم افزار از سال ۱۳۹۴ شروع شد، در سال ۱۳۹۵ مراحل طراحی و شناخت بازار در سطح منطقه و بین‌الملل انجام شد و بعد از تعیین مشتریان هدف و زمانبندی تولید، محصول وارد مرحله تولید سخت افزار و نرم افزار شد. در سال ۱۳۹۶ تمرکز اصلی تیم تولید بر توسعه محصول و بهره برداری آزمایشی در سطح گروه شرکت‌های نانوتراشه و رفع نواقص احتمالی بود. در سال ۱۳۹۷ پس از توسعه اپلیکیشن‌های موبایل، مرحله نهایی تولید محصول به اتمام رسید.

مدیری افزود: راهکار منابع انسانی نانو واچ که قابل استفاده بر روی انواع گوشی‌های هوشمند است با بهره‌مندی از فن آوری‌های ابری در راستای پاسخگویی به نیاز‌های منابع انسانی در زمینه حضور و غیاب پرسنل، درخواست مرخصی و ماموریت طراحی و تولید شده است. نانوواچ مناسب افراد دورکار، استارت آپ‌ها، شرکت‌های کوچک، متوسط و سازمان‌های بزرگ است. این محصول قابلیت ارتباط با انواع سامانه‌های نرم افزاری موجود در سازمان را دارد، هم چنین امکاناتی کم نظیر به سازمان‌هایی ارائه می‌کند که چندین شعبه و یا چندین شرکت متنوع در مجموعه خود دارند.

بنیانگذار استارتاپ نانوواچ اضافه کرد: با توجه به رشد روزافزون فن‌آوری‌های نوین، دستگاه‌های حضور و غیاب یا ثبت تردد کنونی در بسیاری از موارد نیاز‌های مختلف کسب و کار‌های جدید را برطرف نمی‌سازد. یکی از مشکلاتی که کسب و کار‌های با آن مواجه هستند عدم دسترسی مدیران به اطلاعات حضور افراد به صورت آنلاین است که با توجه به اهمیت سرعت و برنامه ریزی جهت تخصیص منابع اهمیت فراوانی دارد.

مدیری گفت: از دیگر مشکلات دستگاه‌های حضور و غیاب کنونی این است که با مدل‌های مختلف حضور کارکنان شیفتی یا دورکار منطبق نمی‌شوند و بر اساس مدل سنتی حضور و غیاب عمل می‌کنند. مشکل متداول دیگر بسیاری از کارکنان عدم دسترسی به سیستم جهت ثبت مرخصی و ماموریت خارج از شرکت است که ممکن است مشمول زمان شده و به فراموشی سپرده شود که در انتهای ماه مشکلات متعددی برای کارمند و مدیر ایجاد کند. مشکل انتقال اطلاعات از دستگاه ثبت تردد به کامپیوتر و ورود اطلاعات به صورت دستی به سیستم حسابداری جهت محاسبه کارکرد و سیستم پرداخت نیز از دیگر مشکلات رایج کسب و کار‌ها است.

بنیانگذار این استارتاپ اظهار کرد: اپلیکیشن و دستگاه حضور و غیاب نانوواچ برای رفع مشکلات یاد شده طراحی شده تا راهکاری مبتنی بر رایانش ابری و موبایل Application ارائه کند تا کسب و کار‌ها بتوانند در هر لحظه و هر مکان به اطلاعات مرتبط با ورود و خروج کارکنان، میزان کارکرد، مرخصی و ماموریت، گزارش‌های پرسنلی و تأییدات لازم مدیریتی جهت تایید یا رد درخواست‌ها دسترسی داشته باشند.

وی به عمده مزایای اپلیکیشن و دستگاه حضور و غیاب نانوواچ اشاره کرد و افزود: اپلیکیشن و دستگاه حضور و غیاب نانو واچ محصولی مبتنی بر فن آوری‌های نوین ابری است که با اهداف دسترسی به اطلاعات ورود و خروج و ساعات کاری کارکنان به صورت آنلاین و در لحظه، حق انتخاب برای روش‌های ثبت ورود و خروج متنوع از جمله (وای فای – سیستم موقعیت یاب جهانی – بلوتوث و یا دستگاه فیزیکی حضور و غیاب)، امکان تهیه گزارش کارکرد به صورت لحظه ای، امکان دسترسی به تایید درخواست‌های مرخصی و ماموریت در بیرون از محل شرکت، امکان ثبت درخواست‌ها در بیرون از شرکت، امکان ثبت دقیق ورود و خروج برای کارکنان دورکار، کاهش هزینه بسیار زیاد و غیر قابل توجیه راهکار‌های موجود برای کسب و کار‌های کوچک و استارتاپ‌ها طراحی و تولید شده است.

عضو هیات مدیره شرکت هوش دانش کارآفرین، تأکید کرد: صفر تا صد طراحی و برنامه نویسی و راه‌اندازی و پشتیبانی این استارتاپ در داخل کشور اتفاق افتاده است و در حال حاضر به فکر صادرات این محصول به کشور‌های عمان، چین و آلمان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: صندوق خطرپذیر پارتیان که درواقع جزء شرکت‌های بورسی است که سال گذشته ۲۵ درصد سهام این مجموعه را خریداری کرده است و شرکت هوش دانش کارآفرین با ۲۵ درصد سهامداری مجموعه پارتیان ثبت شده است بنابراین ورود به بورس جز اهداف این شرکت است که طی سال‌های نه چندان دور در این مجموعه اتفاق خواهد افتاد. در حال حاضر حدود ۱۰ نفر به صورت مستقیم با این شرکت فعالیت می‌کنند. برنامه ما برای آینده بدین صورت است که توسعه جدی فضای این استارتاپ را به سمت محصولی که منابع نیاز‌های انسانی سازمان را پاسخگو باشد را در دستور کاری خود قرار داده‌ایم.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی