کد خبر: ۱۶۲۴۶
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۱

خلاقیت‌ها در حوزه فناوری‌های مکان‌محور شناسایی می‌شود

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته و سازمان نقشه‌برداری به منظور «شناسایی»، «صلاحیت‌سنجی» و «سازمان‌دهی کارآفرینان، صاحبان ایده، نهادها، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دارای توان علمی و فنی لازم» همکاری مشترک خود را آغاز کرده اند.

به گزارش« نبض فناوری» فناوری‌های مکان‌محور مجموعه‌ای از تخصص‌های مرتبط با جمع‌آوری، نگهداری، پردازش، بازیابی و توزیع داده‌های جغرافیایی یا زمین مرجع است. این دانش دستاورد پیشرفت‌های دانش انفورماتیک در مهندسی نقشه‌برداری و علوم زمین محسوب می‌شود.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته در تلاش است تا با شناسایی کارآفرینان و صاحبان ایده حوزه فناوری‌های اطلاعات مکانی زمینه را برای توسعه فناوری‌ها فراهم کند.

سازمان نقشه‌برداری یکی از بازیگران اصلی زیست‌بوم ژئوماتیک کشور محسوب می‌شود و متولی تولید و به‌روزرسانی داده‌های مکان‌محور در مناطق غیرنظامی کشور است. ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته با هدف «شناسایی»، «صلاحیت‌سنجی» و «سازمان‌دهی کارآفرینان، صاحبان ایده، نهادها، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دارای توان علمی و فنی لازم» همکاری مشترک خود را با سازمان نقشه‌برداری آغاز کرده است.

بر اساس اعلام ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته، همه بازیگران زیست‌بوم فناوری‌های ژئوماتیک کشور، به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با مراجعه به درگاه این ستاد از فعالیت‌های مشترک سازمان نقشه‌برداری کشور و گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل و نقل پیشرفته مطلع شوند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی