کد خبر: ۱۶۲۵۰
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

شبیه سازی رقص نور سیاهچاله دوتایی+ فیلم

جفت سیاهچاله های در حال گردش با میلیون ها جرم خورشیدی در تجسم جدید ناسا حرکتی هیپنوتیزمی انجام می دهند.

به گزارش «نبض فناوری»، این فیلم نشان می دهد که سیاهچاله ها نوری را که اطراف دیسک برافروخته هر یک وجود دارد را چگونه  تحریک و باعث تغییر مسیر آن می شود.

از نزدیکی صفحه مداری مشاهده می شود که هر قرص برافزایشی ظاهری دوقلو به خود می گیرد. اما هنگامی که یکی از مقابل دیگری عبور می کند، جاذبه سیاهچاله پیش زمینه دیگری را به دنباله ای از کمان ها تبدیل می کند که به سرعت در حال تغییر است.

جرمی شنیتمن اخترفیزیکدان مرکز پرواز فضایی Goddard ناسا در مریلند که این تجسم را ایجاد کرده است ، گفت: ما شاهد دو سیاه چاله بزرگ هستیم، یکی با 200 میلیون جرم خورشیدی و سیاهچاله همراه کوچکتر که وزن آن نصف اولی است. این انواع سیستم های باینری سیاهچاله است که ما فکر می کنیم هر دو عضو می توانند قرص برافزایشی را برای میلیون ها سال حفظ کنند.

قرص برافزایشی دارای رنگ های مختلف قرمز و آبی هستند تا ردیابی منابع نور را آسان تر کنند، اما این انتخاب واقعیت را نیز منعکس می کند. گاز داغتر، طیف نور نزدیکتر به انتهای آبی را می دهد و موادی که در اطراف سیاهچاله های کوچکتر هستند، اثرات گرانشی بیشتری را تجربه می کنند که دماهای بالاتر تولید می کنند.

ارسال نظرات
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی