کد خبر: ۱۶۲۵۸
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

فروش آیفون 12 بدون آداپتور چه مزایایی برای اپل دارد؟

اپل اعلام کرد که تصمیم این شرکت توقف تولید آداپتورهای برق در مورد محصولاتی مانند آیفون 12 باعث صرفه جویی 861هزار تن مس، روی و قلع خواهد شد.

به گزارش «نبض فناوری»، با حذف آداپتور برق و به تبع آن بسته بندی کوچکتر برای آیفون 12 به این شرکت امکان داد تا دستگاه را با کارایی بیشتری نیز ارسال کند. به گفته اپل، پالت های حمل و نقل هرکدام قادر به حمل 70درصد جعبه آیفون بیشتر هستند.

این شرکت ادعاهایی را در گزارش پیشرفت زیست محیطی سال 2021 خود مطرح کرد. سال گذشته، اپل میزان انتشار CO2 خود را از 25.1 میلیون تن در سال 2019 به 22.6 میلیون کاهش داد. همچنین این میزان مصرف انرژی را 13.9 میلیون کیلووات ساعت کم کرد.

لیزا جکسون معاون رئیس محیط زیست، سیاست ها و ابتکارات اجتماعی اپل در نامه افتتاحیه گزارش گفت: ما به عنوان یک شرکت بیش از هر زمان دیگری پیش رفتیم تا آینده ای قوی تر و سالم برای کره زمین و مردمش ایجاد کنیم. در سال 2020، این به معنای پیشرفت واقعی در مبارزه با تغییرات آب و هوایی بود.

این گزارش به کارهایی که در آزمایشگاه بازیابی مواد اپل در تگزاس برای بازیابی موادی مانند عناصر کمیاب خاکی، فولاد و تنگستن از آیفون های بازیافتی در حال انجام است، اشاره دارد. اپل می گوید که یک متریک تن از اجزایی که ربات جداسازی آن Daisy از آیفون ها حذف می کند، به اندازه 150 تن سنگ معدن استخراج شده دارای طلا و مس است.

تراشه M1 اپل برای بهره وری بیشتر طراحی شده است و این شرکت می گوید با استفاده از پردازنده در Mac Mini  34درصد از اثر کلی کربن سیستم را کاهش می دهد. طی 12 سال گذشته، اپل میانگین مصرف انرژی در محصولات خود را بیش از 70 درصد کاهش داده است.

تلاش ها به زنجیره تأمین اپل ادامه می یابد ، جایی که بیش از 110 تامین کننده متعهد شده اند از انرژی پاک استفاده کنند. از دسامبر، بیش از 90 درصد فناوری را برای کاهش انتشار F-GHG مرتبط با مونتاژ صفحه نمایش نصب کرده اند.

مراکز داده اپل مدت زیادی است که با انرژی تجدیدپذیر کار می کنند و 200 میلیون دلار سرمایه گذاری اخیر برای حذف CO2 از جو از طریق جذب کربن انجام داده است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی