کد خبر: ۱۶۲۶۸
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰
در گفت‌وگو با نبض فناوری مطرح شد؛

تجهیز سالانه ۶۰ گلخانه تولید نشا به دستگاه‌های ایرانی/ صادرات محصول به کشور‌های عراق، ازبکستان و ترکیه

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه بکارگیری از این دانش و فناوری در صنعت کشاورزی نوین و بکر بوده است،گفت: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد بازار داخلی را پوشش می‌دهیم و در کنار آن به کشور‌های عراق، ازبکستان و ترکیه صادر کرده‌ایم وبا چند کشور دیگر نیز در حال مذاکره برای صادرات هستیم.

مازیار نامداری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فن آوران کاشت زاگرس، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری»، در رابطه با فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان با بیش از ۹ سال سابقه در حوزه تولید تجهیزات گلخانه نشا است که در این حوزه انواع تجهیزات پیشرفته و مدرن تولید نشا از جمله دستگاه بذرکار سینی نشا در چهار مدل مختلف (برای اولین بار در کشور)، خط تولید نشا، کاملا اتوماتیک و هوشمند در سه مدل مختلف (برای اولین بار در کشور)، دستگاه کارنده نشا بر اساس دانش داخلی و منحصربفرد در سه مدل مختلف، دستگاه بوم آبیاری، دستگاه بذر کار دستی دستگاه سورتینگ و ربات پیوند زن نشا را تولید کرده است همچنین دستگاه پیوند زن نشا و دستگاه بذرگیر را تولید کرده که نمونه داخلی ندارد.

نامداری همچنین از تولید دستگاه کاشت بذر نشا برنج در سینی را به عنوان محصول جدید این شرکت معرفی کرد و افزود: به زودی این دستگاه توسط این شرکت دانش‌بنیان تولید خواهد شد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فن آوران کاشت زاگرس تصریح کرد: این شرکت به عنوان اولین شرکت تولید کننده این محصولات در ایران با بهره گیری از دانش روز دنیا و همگام سازی با آخرین تکنولوژی‌ها موفق به تجهیز بیش از ۹۰ درصد گلخانه‌های ایران شده است.

نامداری اضافه کرد: خط تولید نشا در سال ۹۰ به مرحله تجاری‌سازی رسیده و هم اکنون تولید این دستگاه به صورت انبوه انجام می‌شود. می‌توان گفت؛ اصلی‌ترین محصول این شرکت خطوط تولید دستگاه نشا است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در این شرکت دانش‌بنیان ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نیرو به صورت غیرمستقیم فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: این شرکت موفق به رقابت پایاپایی در زمینه کیفیت، سرعت و خدمات با شرکت‌های معتبر جهانی که در آسیا و اروپا فعالیت دارند گردیده تا جایی که استقبال از محصولات این شرکت چند برابر کل برند‌های معتبر اروپایی در سه سال اخیر در ایران بوده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد بازار داخلی را پوشش می‌دهیم و در کنار آن به کشور‌های عراق، ازبکستان و ترکیه صادر کرده‌ایم وبا چند کشور دیگر نیز در حال مذاکره برای صادرات هستیم.

نامداری با اشاره به اینکه بکارگیری از این دانش و فناوری در صنعت کشاورزی نوین و بکر بوده است، اظهار کرد: ما سالانه حدود ۶۰ گلخانه تولید نشا را تجهیز می‌کنیم و توان پوشش ظرفیت کل بازار را داریم این فناوری در صنعت کشاورزی جدید است در راستای صرفه‌جویی و ارتقای کیفیت محصول و از طرفی سیاست جدید جهاد کشاورزی است که با استقبال کشاورزان مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال وارد فاز تولید تجهیزات نشا برنج خواهیم شد چرا که این موضوع پیشنهاد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. همچنین بناست که ۶ محصول جدید را وارد باز کنیم و در کنار آن برای ۱۵ نفر نیروی جدید نیز زمینه اشتغالزای را فراهم خواهد کرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی