کد خبر: ۱۶۲۸۰
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۱

نفوذ فناوری‌های دیجیتال به حوزه معادن

نخستین رویداد هکاتون صنایع معدنی(معدنینو) با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

به گزارش« نبض فناوری» این رویداد توسط شتابدهنده تخصصی ماینتک و مرکز نوآوری توسعه اقتصاد دیجیتال (اینوسنتر) و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

این رویداد فناورانه با هدف ایجاد زمینه ورود خلاقیت‌ها، دانش و استعدادها به صنعت معدن و تحول دیجیتال صنایع معدنی کشور 27 اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد. نوآوری واقعی در معدن و صنایع معدنی زمانی رقم خواهد خورد که این صنعت سنتی خلاقیت، دانش و استعداد دیجیتال این نسل را پیدا، جذب و مورد بهره برداری قرار دهد.

هکاتون به شرکت‌ها و صاحبان ایده فرصت کسب آموزش‌های لازم در این زمینه را می‌دهد تا از تخصص و توان دیجیتالی آنها برای مشکلات واقعی صنعت معدن استفاده شود. این رویداد فناورانه با حضور سیاستگذاران، شرکت های معتبر و متخصصان و گروه های استارتاپی فعال در این حوزه به‌ صورت مجازی برگزار می شود.

این رویداد در تلاش است تا سرآغازی برای تحول دیجیتال صنایع معدنی باشد. محورهای آن نیز شامل «توسعه استفاده از اینترنت اشیا»، «یادگیری ماشینی»، «واقعیت مجازی در معادن و صنایع معدنی»، «توسعه و ایجاد نرم افزارها و سیستم های پردازش داده‌های معدنی آنلاین و آفلاین»، «توسعه فناوری‌های خودکارسازی و کنترل از راه دور در مدیریت بخش‌های مختلف معدنی و صنایع معدنی» و «افزایش امنیت و بهبود کارایی نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین آلات صنایع معدنی با بهره گیری از فناوری های دیجیتال» می شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام تا 24 اردیهشت‌ماه به اینجا مراجعه کنند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی