کد خبر: ۱۶۳۰۰
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۳

دانش‌بنیان‌ها سامانه فروش تهیه مواد شیمیایی راه‌اندازی کردند

یک شرکت دانش‌بنیان با تاسیس سامانه فروش آنلاین مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی در حوزه تحقیقات دانشجویی تحول ایجاد کرد.

به گزارش« نبض فناوری» فرزاد حسینی نسب مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه مهندسی الماس واره دانش گفت: در دوران دانشجویی با مشکلات بسیاری در تهیه مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی روبه‌رو شدم و بر اساس آن تجربیات تلاش کردیم تا دو سامانه آنلاین ایجاد کنیم که در این حوزه به دانشجویان، محققان و صنایع مختلف کمک کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه مهندسی الماس واره دانش، در ادامه افزود: یکی از این پلتفرم‌ها «تماد کالا» نام دارد. در این سامانه، کاربران می‌توانند مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی خود را با قیمت مناسب تهیه کند. یک سامانه مجزا نیز برای ارائه مشاوره به دانشجویان و کمک به تحقیق‌های دانشجویی در حوزه مواد و آزمایشگاه تاسیس شده است.

این فعال دانش‌بنیان ضمن توضیح چرایی ضرورت تاسیس این دو سامانه، گفت: در دوره دانشجویی مجبور بودم برای تهیه مواد شیمیایی و تجهیزات مورد نیاز برای انجام تحقیقات و تکالیف درسی، ساعت‌ها در بازارهای مانند خیابان جمهوری و ناصرخسرو، بگردم، تا مواد مورد نظر را پیدا کنم.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات خرید به روش سنتی، اصالت مواد شیمیایی خریدار شده بود. در بسیاری اوقات به دلیل عدم اصالت و تقلب در فروش، مواد خریداری شده، معیوب و مشکل دار بود و باعث می‌شد که کل تحقیق و فرایند آزمایش خراب شود. یکی دیگر از مشکلات خرید به صورت حضوری و سنتی، مقدار مواد خریداری شده بود. بسیاری اوقات دانشجو مثلاً فقط به 10 گرم از یک ماده شیمیایی، نیاز داشت. اما چون بسته‌بندی این ماده 1 کیلو گرمی بود، ناچار بود که یک کیلوگرم تهیه کند و این امر باعث فشار مالی به این دانشجوی محقق می شد.

حسینی نسب با اشاره به مبانی فکری تاسیس این سامانه‌ها، همچنین بیان کرد: ما در سامانه فروش آنلاین تمام این مشکلات را حل کردیم. اولاً اصالت مواد فروخته شده را تضمین می‌کنیم و همچنین به هر متقاضی نیز به اندازه نیازش، مواد شیمیایی و تجهیزات فروخته می شود. در آینده نیز امکانات این سامانه توسعه خواهد یافت.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
وبگردی