کد خبر: ۱۶۳۱۰
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

آیا سامسونگ از حسگر زمان پرواز دست کشیده است؟

موارد نشت پیدا کرده نشان نمی دهد که آرایه دوربین پشتی سامسونگ گلکسی S22 دارای حسگر زمان پرواز (ToF) باشد.

درحال تکمیل

به گزارش «نبض فناوری»،یک سنسور ToF مدت زمانی که طول می کشد تا پرتو نور منعکس شده به سنسور بازگردد را محاسبه می کند و این به نقشه برداری سه بعدی برای تصاویر پرتره و تشخیص چهره کمک می کند.

گلکسی S10 5G ، Note10 + و سری S20 سال گذشته از این فناوری برخوردار بودند اما این ویژگی از Note 20 و Galaxy S21  حذف شدند و به نظر نمی رسد با گلکسی S22 نیز بازگردد.

یک شخص محرمانه در مورد این موضوع گفته است که پاسخ مصرف کننده به آرایه های دوربین بدون واحد ToF بد نبوده و بنابراین شرکت تصمیم گرفته است که Galaxy S22 را به آن مجهز نکند.

ظاهراً سامسونگ فکر می کند تلفن های پرچمدارش به واحد ToF نیازی ندارند.

طبق گزارشی از سال گذشته، سامسونگ ابتدا فناوری ToF را به تلفن های خود آورد تا با اپل و هواوی همگام شود. فناوری آن به سرعت و دقت سنسور LiDAR اپل نیست.

این بدان معنا نیست که سامسونگ از حسگرهای ToF دست کشیده است. در نوامبر سال گذشته، این شرکت یک واحد ISOCELL Vizion 33D ToF را معرفی کرد. این سیستم دارای سیستم تغییر شکل 4 ضربه ای برای اندازه گیری دقیق عمق اشیا-دارای حرکت سریع است که می تواند چهره کاربر را به طور دقیق در محیط های کم نور ترسیم کند. در حال حاضر، گفته می شود که این شرکت قصد دارد آن را به فروشندگان گوشی های هوشمند چینی بفروشد.

فراتر از حذف دوربین ToF ، تقریباً چیزی در مورد سری Galaxy S22 شناخته نشده است. احتمالاً در سه ماهه اول سال 2022 رونمایی خواهد شد.

این مجموعه ممکن است از پردازنده Exynos مبتنی بر AMD برخوردار باشد. سامسونگ همچنین اخیراً با کمپانی ژاپنی دوربین عکاسی Olympus همکاری کرده و باید دید که آیا S22 به مجموعه دوربین مارک Olympus مجهز می شود یا خیر.

در حال حاضر همه نگاه ها به Galaxy Z Fold 3 معطوف است که احتمالاً یکی از بهترین گوشی های هوشمند سال 2021 خواهد بود؛ سامسونگ در حال بررسی مجدد استراتژی دوربین فعلی خود است.

ارسال نظرات
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
وبگردی