کد خبر: ۱۶۳۱۱
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

موسیقی تولید شده از تار عنکبوت را بشنوید+صدا

عنکبوت ها به طرز ماهرانه ای رشته های ابریشم را به صورت شبکه های پیچیده سه بعدی می بافند. اکنون دانشمندان گزارش داده اند که ساختار پیچیده این تار را به موسیقی ترجمه کرده اند.

به گزارش «نبض فناوری»، تیمی از محققان دانشگاه MIT از رایانه و الگوریتم های ریاضی برای تبدیل فرکانس های تارعنکبوت به موسیقی استفاده کرده اند. محققان نتایج خود را در تاریخ 12 آوریل 2021 در نشست بهاری انجمن شیمی آمریکا ارائه دادند.

عنکبوت در محیطی از رشته های ارتعاشی زندگی می کند. آنها خیلی خوب نمی بینند، بنابراین دنیای خود را از طریق ارتعاشاتی با فرکانس های مختلف درک می کنند.

عنکبوت در هنگام ساخت یک رشته ابریشم را می کش ، یا هنگامی که مگس به دام بیافتد همه عامل ارتعاش هستند.

تیم با استفاده از یک لیزر یک عنکبوت طبیعی را اسکن کرد تا مقطعهای دو بعدی را بگیرد و سپس از الگوریتم های رایانه برای بازسازی شبکه سه بعدی تار استفاده کرد. این تیم فرکانس های مختلف صدا را به رشته های تار اختصاص داد و "نت" هایی ایجاد کرد که آنها در الگوهای مبتنی بر ساختار سه بعدی وب برای تولید ملودی ترکیب شدند. محققان سپس ابزاری شبیه چنگ را برای پخش موسیقی تار عنکبوت ایجاد کردند.

عنکبوت ها حیوان کاملا متفاوتی هستند. آنچه چیزهایی را دیده و می شنوند که در واقع برای چشم یا گوش انسان قابل شنیدن و مشاهده نیست.

این تیم همچنین علاقمند به یادگیری نحوه برقراری ارتباط با عنکبوت ها به زبان خودشان است. آنها ارتعاشات تار را که هنگام فعالیتهای مختلفی مانند ساختن تار، برقراری ارتباط با سایر عنکبوتها ثبت کردند. اگرچه فرکانس ها شبیه گوش انسان بودند، یک الگوریتم یادگیری ماشین به درستی صداها را در فعالیت های مختلف طبقه بندی می کند.

دانشمندان اکنون در تلاشند تا سیگنال های مصنوعی تولید و اساساً به زبان عنکبوت صحبت کنند. اگر آنها را در معرض الگوهای خاصی از ریتم ها یا لرزش ها قرار دهیم، آیا می توانیم روی آنچه آنها انجام می دهند تأثیر بگذاریم و آیا می توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم؟ اینها واقعاً ایده های مهیجی هستند.

محققان ساختار پیچیده یک تار عنکبوت را به موسیقی ترجمه کرده اند. که می توانید در ادامه گوش کنید:

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی