کد خبر: ۱۶۳۱۸
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۰

ال‌جی پیش از تعطیلی کسب‌وکار موبایلی با تولید گوشی رول شونده ‌فاصله چندانی نداشته است

شواهد اخیرا به‌دست آمده نشان می‌دهند که شرکت ال‌جی پیش از کناره‌گیری از بازار اسمارت‌فون فرآیند توسعه گوشی رول شونده خود را با سرعت هرچه تمام‌تر دنبال می‌کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، این دستگاه با شماره مدل LM-R910VM شناخته شده و ظاهرا در روز 5 ژانویه (16 دی ماه) موفق به دریافت تائیدیه NFC Forum شده است. این موضوع به‌نوعی شایعه عرضه اسمارت‌فون رول شونده ال‌جی در ماه مارس را موردتائید قرار می‌دهد.

کمی بیش از یک هفته پیش نخستین تصاویر از نمونه تولید شده گجت رول شونده ال‌جی در فضای آنلاین منتشر شد. پیش از آن در ماه مارس و قبل از آنکه ال‌جی خبر کناره‌گیری خود از بازار اسمارت‌فون را به‌طور رسمی اعلام کند؛ گزارشات از رویت این هندست در وبسایت Bluetooth SIG حکایت داشتند.

بر اساس تیزر ویدیویی به اشتراک گذاشته شده توسط ال‌جی در ماه ژانویه، این دستگاه قرار بود با قالب طراحی مشابه یک تبلت روانه بازار شود. بدین‌ترتیب اندازه نمایشگر از سمت راست بدنه دستگاه قابل افزایش بود.

اما متاسفانه ال‌جی نهایتا از تولید انبوه اسمارت‌فون رول شونده خود صرفنظر کرد. این شرکت کره‌ای اعلام کرده که به منظور انجام تعهدات قراردادی خود به تولید گوشی‌های هوشمند تا 3 ماهه دوم سال جاری میلادی ادامه خواهد داد؛ اما به‌نظر می‌رسد که ال‌جی فرآیند توسعه LG Rollable را ادامه نخواهد داد. این محصول می‌توانست به یکی از برترین گوشی‌های سال 2021 در جهان تبدیل شود.

این کمپانی کره‌ای اکنون فرآیند پایان دادن به کسب‌وکار اسمارت‌فونی خود را دنبال می‌کند و قصد دارد که تا روز 31 جولای (9 مرداد ماه) رسما از این بازار خارج شود.

ال‌جی پیش از تعطیلی کسب‌وکار موبایلی با تولید گوشی رول شونده ‌فاصله چندانی نداشته است

بر اساس پیش‌بینی‌ها قرار بود گوشی رول شونده ال‌جی در ماه مارس 2021 معرفی شود

کمپانی ال‌جی به مشتریان فعلی اطمینان داده است که کماکان به ارائه پشتیبانی نرم‌افزاری از دستگاه‌های خود برای مدت 3 سال ادامه داده و فهرست اسامی دستگاه‌های قابل ارتقاء به اندروید 12 و اندروید 13 را منتشر کرده است. پیش‌تر انتظار می‌رفت که سامسونگ طی سال جاری از یک هندست رول شونده رونمایی کند؛ اما به‌نظر می‌رسد که این رویداد در آینده نزدیک عملی نخواهد شد.

شرکت TCL اخیرا از طرح مفهومی یک گوشی تاشو رول شونده هیبریدی رونمایی کرد. با این‌حال بعید است که تولید این محصول در آینده‌ای نزدیک آغاز شود.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی