کد خبر: ۱۶۳۲۵
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

کاهش کمیسیون از سوی کافه بازار منطقی نیست/ باید به استارتاپ‌های ‌کوچک میدان داد

مهندس آی سی تی در رایتل گفت: کاهش کمیسیون از سوی کافه بازار منطقی نیست چرا که استارتاپ‌های خرد و کوچک نیاز به دیده شدن دارند با این روند این استارتاپ‌ها آسیب می بینند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» کافه بازار، بزرگ‌ترین مارکت اندرویدی ایران، طی روز‌های پایانی سال ۹۹ اعلام کرد که کمیسیونش را از توسعه‌دهندگان از ۳۰ به ۱۵درصد کاهش می‌دهد؛ اتفاقی که از ابتدای خرداد ماه اجرایی خواهد شد.

در همین رابطه نیما حاسید دکتری علوم سیاسی، فوق لیسانس روابط بین الملل و مهندس آی سی تی در رایتل در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در این باره اظهار کرد: با کاهش کمیسیون به طور حتم توسعه زیرساخت‌ها افت پیدا می‌کند و با افت زیرساخت‌ها یکسری از سرویس‌ها به صورت روتین کاهش پیدا می‌کند. وقتی ضریب آنتن‌دهدی در شبکه وایرلس کاهش پیدا می‌کند بیشترین ضربه و آسیب را در سرویس‌های مالتی مدیا می‌بینید. به عنوان مثال در جراحی از راه دور این قابلیت از بین می‌رود و هر چقدر این قابلیت‌ها چه در عرصه پزشکی و چه سایر بخش‌ها افت کند، نیاز به حضور فیزیکی بیشتر می‌شود. در این شرایط عادی کرونایی نیز هزینه را در نظر بگیرید که باید پرداخت شود.

وی تصریح کرد: واقعا این کاهش ضریب نفوذ موضوعی است که باید در سطح ملی نیز مورد توجه قرار گیرد. حتی اگر این افتاق در سایر کشور‌ها اتفاق می‌افتاد و براساس صحبت‌های کارشناسان تصمیم می‌گرفتند این موضوع را به امنیت ملی ارتباط می‌دادند. چون هزینه اقتصادی بسیار بالایی دارد و هم قابلیت و کارآرایی تمام سیستم‌های اقتصادی، سیاسی اجتماعی را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد. از سوی دیگر تهدیدات را از نظر بیولوژیک، اقتصادی و محیط زیست و امنیتی بیشتر نمایان می‌سازد.

مهندس آی سی تی در رایتل گفت: کاهش کمیسیون از سوی کافه بازار منطقی نیست چرا که استارتاپ‌های خرد و کوچک نیاز به دیده شدن دارند با این روند این استارتاپ‌ها آسیب می‌بینند. اصلی‌ترین موضوع در حوزه مارگتینگ آی تی این است که ما به آن مثل شبکه خون رسانی به بدن نگاه کنیم اگر شاهرگ‌ها و رگ‌ها سالم باشد، ولی مویرگ نداشته باشید بدن شخص از بین می‌رود در آی تی نیز دقیقا شرکت‌های خرد و کوچک هستند که شبکه انتقال به کاربر را درست وتامین می‌کنند؛ اگر این‌ها نباشند شرکت‌های بزرگ خودشان باید به صورت مستقیم تمام امکانات را انجام دهند که در این صورت شاهد یک ترافیک عظیم خواهیم بود؛ چرا که این‌ها خودشان تخصص لازم را در این رابطه ندارند. همچنین تقابل زیادی با همدیگر پیدا می‌کنند.

حاسید خاطرنشان کرد: تمام تلاشی که همه سیاستگذاران در بخش آی تی و اقتصاد و مارگتینک انجام می‌دهند این است که شرکت‌های که خرد و کوچک را که در حوزه توزیع فعال هستند این‌ها را رشد دهند ما دقیقا برعکس این قضیه حرکت می‌کنیم. متاسفانه این شرکت‌های خرد بجای بزرگ شدن توسط رقبای قدر حذف می‌شوند و بازار به صورت منوپولو و انحصار در می‌آید و طرف هر قیمتی که بخواهد، می‌تواند روی جنسش اعمال می‌کند و کسی نیز عملا نمی‌تواند اعتراضی بکند.

وی معتقد است که بهترین راه کمک به توسعه‌دهندگان کوچک و تازه وارد، پروموت کردن اپلیکیشن و بازی توسط کافه بازار است تا بیشتر دیده شوند و تعداد نصب‌‎شان افزایش یابد و این کار تاثیر بیشتری نسبت به کاهش کمیسیون بازار برای این دسته از دولوپر‌ها خواهد داشت.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی