کد خبر: ۱۶۳۹۶
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۴

۱۹ هزار دستگاه آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شد

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری اعلام کرد در حال حاضر حدود ۱۹ هزار دستگاه آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شده است.

به گزارش« نبض فناوری» شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری اعلام کرد به واسطه این شبکه ۱۹ هزار دستگاه آزمایشگاهی مانند تجهیزات عمومی و پایه آزمایشگاهی و همچنین دستگاه‌های تخصصی و پیشرفته به اشتراک گذاشته شد.

این تجهیزات و دستگاه‌ها در حوزه‌های متنوعی مانند زیست‌فناوری، فناوری نانو، علوم شناختی، علوم و صنایع دریایی، هوایی، فضایی، ریلی، صنایع دستی، سلول‌های بنیادی، نفت، انرژی و نیرو، برق و الکترونیک، معدن، مواد، پلیمر، کشاورزی، مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی و غیره، کاربرد دارند و خدمات آزمایشگاهی را به پژوهشگران و صنایع کشور ارائه می‌کنند.

این دستگاه‌ها شامل تجهیزاتی مانند «آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای»، «آون چرخشی»، «اتاقک دما و رطوبت ثابت»، «اتاقک رشد»، «اتاقک مواجهه تنفسی حیوانات آزمایشگاهی» و همچنین «میکروسکوپ های الکترونی»، «طیف سنج‌های جرمی پیشرفته»، «تجهیزات نقشه برداری مغز»، «تجهیزات آزمون خودرو» و غیره می‌شود. دستگاه‌هایی که تأثیر مستقیمی در افزایش کیفیت پژوهش‌های آزمایشگاهی در کشور دارند.

 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی