کد خبر: ۱۶۴۷۳
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

آمازون به دخالت در انتخابات اتحادیه کارگری متهم شد

اتحادیه فروشگاه‌های بزرگ، خرده فروشی و عمده فروشی آمریکا شکایتی را در مورد دخالت آمازون در انتخابات کارگری اخیر ارائه کرده‌اند.

به گزارش «نبض فناوری»، اتحادیه خرده فروشی، عمده فروشی و فروشگاه‌های بزرگ اعتراض‌هایی را به مقامات کارگری فدرال ارائه کرد و ادعا کرد آمازون به طور غیرقانونی در هدایت اتحادیه صنفی در یکی از انبار‌های آلاباما خود، دخالت می‌کند.

در اوایل ماه، کارمندان انبار Amazon Bessemer آلاباما با اکثریت قاطع به عدم عضویت در RWDSU (اتحادیه خرده فروشی، عمده فروشی و فروشگاه‌های بزرگ) رأی دادند. البته اتحادیه ادعا می‌کند آمازون کارمندان را مرعوب کرده و شرایط پیرامون روند رای گیری را دستکاری کرده و از انتخابات "آزاد و عادلانه" جلوگیری کرده است.

اتحادیه خرده فروشی، عمده فروشی و فروشگاه‌های بزرگ، اعتراض خود را به شورای ملی روابط کار ابراز کرد و آمازون را به دخالت در اتحادیه کارگری که از اوایل این ماه در انبار Bessemer شرکت آلاباما برگزار شد، متهم کرد. کارمندان Bessemer با کمتر از ۳۰ ٪ آرا به نفع پیوستن به RWDSU، با اکثریت قاطع اتحادیه را رد کردند.

آمازون به دخالت در انتخابات اتحادیه کارگری متهم شد

۲۳ تخلف مدیران آمازون در روند انتخابات

نکته جالب این است که شعب آمازون در کشور‌های مختلف اروپایی، در اتحادیه‌های کارگری این کشور‌ها حضور دارند. اما این رویه در خود آمریکا رعایت نشده است. در شکایتی که در این زمینه تقدیم مقامات دولت فدرال آمریکا شده است ۲۳ تخلف مدیران آمازون در روند رأی گیری انتخابات تشریح شده است.

شرکت آمازون در بیانیه‌ای تمامی این اتهامات را رد کرده و اتحادیه فروشگاه‌های بزرگ، خرده فروشی و عمده فروشی آمریکا را به ارائه نادرست واقعیت‌ها به منظور پیشبرد دستور کار مدنظر خود متهم کرده است.

اخیرا هم  جف بزوس اعلام کرد که می‌خواهد از این شرکت جدا شود و حالا در آخرین جلسه‌ای که به عنوان مدیرعامل آمازون حضور داشت گفت که این شرکت باید رفتار بهتری را با کارمندان خود داشته باشد و آن‌ها را ربات ندیده و شبیه ربات با آن‌ها برخورد نکند. بزوس در حالی این موضوع را بیان کرد که در چند هفته گذشته گزارش‌های بسیار زیادی درباره شرایط کارگران و سختی کار آن‌ها در رسانه‌ها منتشر شده بود. 

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی