کد خبر: ۱۶۵۹۹
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۶:۳۵

سرویس PlayStation Now سونی اکنون از قابلیت استریم 1080p پشتیبانی می‌کند

یکی از جنبه‌های مثبت سرویس‌های استریمینگ بازی این است که بسیاری از چالش‌های پیش روی کاربران از جنبه نیازمندی‌های سخت‌افزاری برطرف می‌شود. اما از آن‌جا که محتوای پخش شده دارای داده‌های حجیمی است؛ لذا شرکت‌ها به منظور اطمینان از تجربه گیمینگ روان برای کاربران ناچارا رزولوشن بازی‌ها را کاهش داده‌اند. بدین‌ترتیب در برخی موارد استریم بازی‌ها با حداکثر رزولوشن 720p انجام می‌شود.

به گزارش «نبض فناوری»، بی‌تردید چنین وضوحی با حالت ایده‌آل فاصله دارد؛ اما اکنون خبر خوبی برای گیمرهای سرویس PlayStation Now شرکت سونی منتشر شده است. به‌نظر می‌رسد که کمپانی ژاپنی مشغول ارتقاء امکانات استریمینگ خود است. سونی اخیرا اعلام کرد که این شرکت پشتیبانی از استریم بازی با رزولوشن 1080p را آغاز نموده است. این کمپانی خاطرنشان کرده که عرضه قابلیت پشتیبانی از بازی‌های 1080p هم‌اکنون آغاز شده و این مشخصه جدید طی هفته‌های آتی در سایر کشورها و مناطق جهان نیز عرضه خواهد شد.

“سرویس PlayStation Now در هفته جاری پشتیبانی از استریمینگ بازی‌ها با قابلیت بهره‌مندی از رزولوشن 1080p را آغاز خواهد کرد. این فرآیند طی هفته‌های آینده در سراسر اروپا، ایالات‌متحده، کانادا، ژاپن و مناطقی که PlayStation Now در آن‌ها قابل دسترس است؛ اجرا خواهد شد.” – PlayStation@؛ 22 آوریل 2021

متن توئیت منتشر شده توسط PlayStation@ حاوی نکته جالبی است؛ چرا که محتوای پیام نشان می‌دهد که تمامی بازی‌ها از قابلیت استریمینگ 1080p پشتیبانی نخواهند کرد. بنابراین بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که کدام بازی‌ها از این قابلیت جدید بهره‌مند خواهند شد. سونی احتمالا به‌دنبال افزودن این قابلیت جدید به بازی‌ها به‌صورت مرحله‌به‌مرحله است؛ اما در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که تنها عناوین منتخب می‌توانند از رزولوشن بالاتر بهره‌مند شوند.

سرویس PlayStation Now سونی اکنون از قابلیت استریم 1080p پشتیبانی می‌کند

هنوز دقیقا مشخص نیست که چرا معرفی قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 1080p توسط سونی تا این اندازه زمان‌بر بوده است. سایر سرویس‌ها نظیر Luna شرکت آمازون اکنون از استریمینگ 1080p پشتیبانی می‌کنند؛ در حالی‌که سرویس گوگل استادیا پا را فراتر گذاشته و قادر به پخش محتوا با حداکثر رزولوشن 4K است. اما به هرحال دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی