کد خبر: ۱۶۶۰۴
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

مساله ضد آب بودن اپل به شکایت کشید

یک کاربر از اپل به دلیل مشکلات گارانتی آیفون و ادعاهای مقاومت در برابر آب شکایت کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، از شرکت اپل در نیویورک شکایتی شده تحت عنوان مقاومت در برابر آب، با این ادعا که نشان می دهد آیفون در بازاریابی خود مقاومت در برابر مایعات را اشتباه معرفی کرده است.

اپل مانند بسیاری از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند، سطح مقاومت در برابر آب را در مجموعه آیفون خود قرار داده است. همچنین مواردی وجود داشته که آیفون های افتاده در دریاچه ها ماه ها بعد بازیابی می شوند.

با این حال در دادخواست روز شنبه دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای منطقه جنوبی نیویورک ادعا شد که اپل بیش از حد توانایی مقاومت در برابر آب سخت افزار خود را بزرگ می کند.

آنتوانت اسمیت به عنوان شاکی به نمایندگی از بقیه افراد در این پرونده 13 صفحه ای اشاره های اپل به مقاومت در برابر آب را اغراق آمیز بیان کرد. به عنوان مثال، آیفون 7 با حفاظت IP67 به بازار عرضه شد و حداکثر مقاومت در برابر آب را تا عمق 1 متر (3.3 فوت) تا 30 دقیقه ارائه می دهد.

اپل برای آیفون 11 پرو و ​​پرو مکس، برچسب آنها را IP68 تعیین می کند، اما اعلام کرده که تا عمق 4 متر (13.1 فوت) تا 30 دقیقه سالم می ماند. آیفون 12 این ادعا را بیش از پیش، با  عمق 6 متر (19.7 فوت) به مدت نیم ساعت افزایش می دهد.

در این دادخواست آمده: این بدان معناست كه مصرف كنندگانی كه در حاشیه یك استخر یا اقیانوس ایستاده اند و دستگاه های آنها به طور موقت در آب میفتد شامل گارانتی نمی شوند زیرا آب حاوی كلر یا نمك است.

علاوه بر این گفته می شود که ضمانت نامه شامل خسارت ناشی از مایعاتی نیست، که معمولاً با نشانگر قرمز تماس مایع نشان داده می شود.

این شکایت می گوید پیشنهاد اپل برای شستشوی مناطقی از آیفون که با مایعات معمولی در تماس بوده اند، مانند آب میوه یا قهوه، می تواند مایع را به روش هایی وارد و نشانگر را قرمز کند. ادعا می شود که می توان از این فعالیت برای جلوگیری از ضمانت استفاده کرد.

برچسب ها: آیفون اپل ضد آب
ارسال نظرات
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی