کد خبر: ۱۶۶۲۲
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۳

مینی‌واش‌های نانویی آنتی باکتریال به بازار عرضه شد

یکی از شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی اخیرا تولید و عرضه ماشین لباسشویی‌های کوچک با بدنه آنتی‌باکتریال را در دستور کار خود قرار داده است که به رعایت نظافت و سلامت کودکان‌ کمک شایانی می‌کند.

به گزارش« نبض فناوری» ماشین‌های لباسشویی کوچک عمدتاً برای شستشوی اختصاصی لباس‌های کودکان و نوزادان که حساسیت بیشتری نسبت به بزرگسالان دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از این رو آنتی‌باکتریال بودن بدنه پلیمری لباسشویی که در هنگام شست‌وشو دائماً در تماس با لباس‌ها قرار دارد، می‌تواند ارزش افزوده قابل توجهی ایجاد کند. به‌دلیل در تماس بودن باکتری‌ها و آلودگی‌های موجود در لباس‌های آلوده با بدنه داخلی این ماشین‌ها، جداره‌ها و درزهای بدنه داخلی این ماشین‌ها مکان مناسبی برای ماندگاری و رشد باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها است.

بر این اساس یکی از شرکت‌های داخلی مینی‌واش آنتی‌باکتریال را تولید و به بازار عرضه کرده است که می‌تواند به از بین بردن عوامل بیماری‌زا کمک شایانی کند. در این ماشین لباسشویی برای ساخت بدنه داخلی از پلاستیک با خاصیت آنتی‌باکتریال استفاده شده است تا مانع رشد باکتری‌ها در بدنه داخلی شود.

به نقل از ستاد نانو، این مینی‌واش دارای ظرفیت شستشوی ۳٫۲ کیلوگرم بوده و ظرفیت خشک‌کن آن ۱٫۷ کیلوگرم است. استفاده از گرانول‌های حاوی نانومواد نقره باعث ایجاد خواص آنتی‌باکتریال در بدنه داخلی این ماشین لباسشویی شده است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی