کد خبر: ۱۶۶۶۲
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۵
مسئولان پاسخگو باشند؛

چرا کلاب‌هاوس بدون مجوز در کشور فعال است؟ /جریمه ۵۰ میلیارد تومانی اپراتور‌ها غیرقانونی است

پژوهشگر فضای مجازی و رسانه، گفت: در گذشته از طریق تلگرام به کشور ما آسیب‌های جدی وارد شد به عنوان مثال آسیب‌های سال ۹۶ و ۹۸ که چندین حمله تروریستی به کشور از طریق تلگرام رخ داد و ورود و دخالت بیگانگان از طریق یک پیام رسان برای مهندسی ذهنی و فکری در انتخابات ۹۴ سایر بخش‌ها بودیم، بنابراین در انتخابات ۱۴۰۰ نیز کلاب هاوس می‌تواند همانند توییتر نقش خود را ایفا کند.

سید علیرضا آل داود پژوهشگر فضای مجازی و رسانه، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در خصوص جریمه ۵۰ میلیارد تومانی اپراتور‌های از سوی هیات دولت، اظهار کرد: در رابطه با کلاب هاوس چند سوال مطرح است مگر کلاب هاوس براساس مجوز قانونی در کشور اجازه فعالیت دارد؟ در بحث کلاب هاوس مصوبه حمایت از پیام رسان‌ها و مفاد آن در خصوص پیام رسان‌های خارجی نقض شده است اگر پیام رسان خارجی بخواهد در کشور ما فعالیت کند باید شرایط ما را بپذیرد و از همه مهمتر باید طبق مصوبات و مفاد و تبصره‌های این مصوبه فعالیت کند و این موضوع در کشور اتفاق نیفتاده است.

وی تصریح کرد: چطور یک اپلیکیشن صوت محور بدون مجوز در کشور فعالیت می‌کند اپلیکیشنی که منابع اخبار جعلی است و قوانین ما را نقض کرده و فرهنگ کشور را مورد هجمه قرار داده است. همچنین بستر رسانه‌های قمار و شرط بندی و حتی برخی از گروه‌های تروریستی در این فضا حضور دارند. چطور مسئولان این‌ها را نادیده گرفتند و مصوبه جریمه اپراتور‌ها را تایید کردند.

پژوهشگر فضای مجازی و رسانه، گفت: موضوع دوم اینکه در گذشته از طریق تلگرام به کشور ما آسیب‌های جدی وارد شده است به عنوان مثال آسیب‌های سال ۹۶ و ۹۸ که چندین حمله تروریستی به کشور از طریق تلگرام رخ داد و ورود و دخالت بیگانگان از طریق یک پیام رسان برای مهندسی ذهنی و فکری در انتخابات ۹۴ سایر بخش‌ها بودیم. همچنین در فتنه ۸۸ نقش توییتر را در این زمینه شاهد بودیم. در انتخابات ۱۴۰۰ نیز همنیطور است که کلاب هاوس می‌تواند همانند توییتر نقش خود را ایفا کند.

وی افزود: کسانی که دنبال اجرای مصوبه جریمه کرد اپراتور‌ها هستند به انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نگاهی بیندازند و قوانینی که توییتر و فیسبوک و یوتیوب برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا گذاشتند را برررسی کند که شاخص‌ترین کاری که انجام ذیل حاکمیت امریکا مسدود سازی اکانت ترامپ و حذف آن از شبکه‌های اجتماعی بود و آن‌ها اجازه ندادند امینت ملی کشورشان به خطر بیفتد. حال کسانی که این مصوبه را اجرا کردند در این زمینه پاسخگو باشند و مردم را قانع کنند؛ چرا باید با یک فعالیت غیرقانونی و غیرعرفی و سوال برانگیز این جریمه غیرقانونی را برای یک اپلیکیشن آمریکایی صادر کردند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
احمق ها
0
0
ناشناس
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
فقط تو ایران باید برای هر چیزی مجوز گرفت، مجوز گزافه گویی را از کی گرفتی
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی