کد خبر: ۱۶۶۷۴
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۳
چیدن یک سیب در ۷ ثانیه!

تولید رباتی که با سرعت انسان میوه می چیند

محققان استرالیایی از تولید یک ربات جدید میوه چین خبر داده‌اند که هر هفت ثانیه می‌تواند یک سیب را از درخت بچیند و سرعتی مشابه با انسان‌ها دارد.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از نیواطلس، با شیوع ویروس کرونا کمبود کارگر برای میوه چینی در باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی استرالیا به مشکلی جدی مبدل شده و حالا ربات‌های میوه چین می‌توانند برای کمک به حل این چالش به میدان بیایند.

پیش از این از ربات‌ها برای بررسی کیفیت محصولات کشاورزی، چوپانی و گله داری و غیره استفاده شده بود و ربات جدید که مجهز به یک بازوی منعطف است با استفاده از مجموعه‌ای از دوربین‌ها و الگوریتم‌های هوش مصنوعی درخت‌ها را اسکن کرده و میوه‌ها را شناسایی می‌کند.

این ربات دقت بالایی دارد و محاسبات خود را به گونه‌ای انجام می‌دهد که از آسیب دیدن به شاخ و برگ درخت‌ها و همین طور محیط اطراف جلوگیری شود. دسته این ربات به صورتی نرم و با چهار انگشت طراحی شده و برای جلوگیری از آسیب دیدن سیب‌ها یک سیستم مکش نیز برای آن در نظر گرفته شده تا کنده شدن سیب‌ها با حداقل خسارت انجام شود.

دقت این ربات برای شناسایی و جمع‌آوری سیب‌ها به ۹۰ درصد می‌رسد و بازوی آن می‌تواند سیب‌هایی در فاصله حداکثر ۱.۲ متری از ربات را جمع‌آوری کند. ربات یادشده قادر به فعالیت در شب و در شرایط آب و هوایی نامساعد نیز است و برای شناسایی هر سیب بر روی درخت به تنها ۲۰۰ میلی ثانیه زمان نیاز دارد.
منبع: مهر

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی