کد خبر: ۱۶۶۸۹
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

پیاده سازی پهپاد از روی سنجاقک+فیلم

هواپیماهای بدون سرنشین آینده احتمالاً شبیه سنجاقک هایی هستند که از 300 میلیون سال قبل در طبیعت حضور دارند.

به گزارش «نبض فناوری»،  محققان دانشگاه استرالیای جنوبی با الهام از سیستم برتر پرواز 300 میلیون ساله (سنجاقک) نشان داده اند که چرا بال های آینده هواپیماهای بدون سرنشین در شکل، بالها و چرخ دنده ها شبیه حشره خواهند بود.

دانشجویان UniSA از راه دور(به علت قرنطینه کووید-19) روی پروژه ای مشغولند و فرمول های ریاضی را حل کرده، عکس هایی از بال حشرات را به مدل های سه بعدی دیجیتالی تبدیل و به نمونه سازی سریع برای آزمایش بخش هایی از هواپیمای بدون سرنشین و بال زدن آن پرداختند.

یافته های آنها در مجله Drones منتشر شده است. دانشمندان اظهار کردند که می توان از مهارت سنجاقک در هوا، درسهای مهندسی فراوانی گرفت.

سنجاقک ها در تمام زمینه های پرواز بسیار کارآمد هستند.. سنجاقک های نر در طول زندگی درگیر مبارزه دائمی و خطرناک با رقبای مرد هستند. جفت گیری به یک پیگیری هوایی نیاز دارد آنها به طور مداوم از شکارچیان اجتناب می کنند. توانایی پرواز آنها طی میلیون ها سال برای اطمینان از زنده ماندن تکامل یافته است.

آنها می توانند با سرعت زیاد بچرخند و در حالی که بیش از 3 برابر وزن بدن خود را دارند. آنها همچنین یکی از موثرترین شکارچیان طبیعت هستند که طعمه های خود را با 95 درصد موفقیت هدف قرار می دهند.

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین طی سالهای اخیر به منظور امنیت، نظامی، تحویل بسته، فیلمبرداری و اخیراً اهداف غربالگری بهداشتی زیاد شده است.

تیم UniSA فرم بدنه و خصوصیات آیرودینامیکی منحصر به فرد سنجاقک را مدلسازی کرده است. محققان یک تکنیک نوری برای عکاسی از هندسه بال 75 گونه مختلف سنجاقک (Odonata) از ویترین های شیشه ای در مجموعه های موزه ایجاد کردند.

در اولین آزمایش جهانی، آنها تصاویر سه بعدی بال ها را با مقایسه تفاوت بین گونه ها بازسازی کردند. بالهای سنجاقک بلند، سبک و سخت است که به آنها عملکرد آیرودینامیکی برتر می دهد.

شکم بلند آنها، که حدود 35 درصد از وزن بدن را تشکیل می دهد، برای اهداف مختلف نیز تکامل یافته است. دستگاه گوارش را در خود جای داده، در تولید مثل نقش دارد و به تعادل، ثبات و قدرت مانور کمک می کند. شکم نقش مهمی در توانایی پرواز آنها دارد.

محققان معتقدند که یک هواپیمای بدون سرنشین شبیه به سنجاقک می تواند کارهای زیادی از جمله جمع آوری و تحویل بارهای ناموزون و نامتعادل، کاوش در محیط های طبیعی حساس و اجرای مأموریت های نظارتی طولانی را انجام دهد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی