کد خبر: ۱۶۶۹۲
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۰

شرکت فورد به‌دنبال تولید باتری‌های اختصاصی خود برای خودروهای برقی است

باتری یکی از اجزاء اصلی خودروهای برقی محسوب می‌شود. بی‌تردید شرکت‌های خودروسازی می‌توانند تولید باتری‌های موردنیاز خود را به سایر شرکت‌ها محول نمایند؛ اما کمپانی فورد مایل به انجام این‌کار نیست.

به گزارش «نبض فناوری»، باتری یکی از اجزاء اصلی خودروهای برقی محسوب می‌شود. این قطعه از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا باتری اساسا تعیین‌کننده برد پیمایشی خودرو خواهد بود. در واقع میزان پیمایش خودرو پیش از نیاز به شارژ مجدد با خصوصیات باتری مورد استفاده در آن ارتباط مستقیم دارد. بی‌تردید شرکت‌های خودروسازی می‌توانند تولید باتری‌های موردنیاز خود را به سایر شرکت‌ها محول نمایند؛ اما کمپانی فورد مایل به انجام این‌کار نیست.

گروه خودروسازی فورد اعلام کرده که مرکز جدید تولید باتری خود را در ایالت میشیگان تاسیس خواهد کرد. این مرکز تولید باتری “Ford Ion Park” نامگذاری شده و به مکانی برای انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه این شرکت در زمینه تولید باتری‌های مخصوص خودروهای برقی تبدیل خواهد شد. هدف از راه‌اندازی این مرکز تولید باتری‌هایی است که نه‌تنها دوام بالایی دارند؛ بلکه پایدار نیز هستند.

همچنین کمپانی آمریکایی امیدوار است تا توسعه‌دهنده فرآیندی باشد که امکان تولید سریع و ارزان باتری در مقیاس بالا را فراهم می‌کند. فورد تنها شرکتی نیست که در زمینه تولید باتری‌های اختصاصی فعالیت می‌کند؛ اما یکی از آخرین بازیگران وارد شده به این عرصه محسوب می‌شود. سایر شرکت‌های خودروساز نظیر GM نیز پیش‌تر با همکاری گروه LG Chem فرآیند ساخت چندین کارخانه تولید باتری را آغاز کرده‌اند.

همچنین شرکت فولکس ‌واگن نیز از تصمیم خود برای احداث 6 ابرکارخانه در اروپا تا سال 2030 خبر داده است. شرکت تسلا نیز مراحل اولیه ساخت سلول‌های باتری جدولی اختصاصی خود را پشت سر می‌گذارد.

شرکت فورد به‌دنبال تولید باتری‌های اختصاصی خود برای خودروهای برقی است

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی