کد خبر: ۱۶۷۷۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۰

خداحافظی4 فضانورد اسپیس ایکس از ایستگاه فضایی /نحوه فرود آن ها را چگونه ببینیم؟

امروز فضاپیما SpaceX Crew Dragon به همراه چهار فضانورد از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شده و به سمت خانه حرکت می کند این فضاپیما در اوایل صبح فردا(منطقه زمانی شرقی) در سواحل فلوریدا فرود می آید.

به گزارش «نبض فناوری»، این نشان دهنده اتمام Crew-1 یعنی اولین مأموریت خدمه Crew Dragon است و ناسا خروج از ایستگاه و سرنگونی فضانوردان را در اقیانوس سواحل فلوریدا به صورت زنده پخش خواهد کرد.

این چهار نفر پس از پرواز آزمایشی موفق در تابستان، برای اولین ماموریت عملیاتی خود در نوامبر سال گذشته به Crew Dragon وارد شدند. آن ها از آن زمان در ایستگاه فضایی بین المللی زندگی و در پروژه هایی مانند به روزرسانی سیستم برق ایستگاه شرکت می کردند. این امر شامل چندین راهپیمایی فضایی برای آماده سازی ایستگاه برای آرایه های خورشیدی جدید است که در اواخر امسال نصب می شوند. اعضای خدمه روی بسیاری از پروژه های تحقیقاتی علمی نیز کار کرده اند ، از جمله برخی از پروژه های سرگرم کننده مانند رشد تربچه در فضا، که برای یافتن راه هایی برای تغذیه میوه ها و سبزیجات تازه برای فضانوردان در آینده مهم خواهد بود.

با تمام رفت و آمدهای اخیر در ISS، ایستگاه به طور غیرمعمولی شلوغ بوده است. حضور خدمه ای بین سه تا شش نفر معمول است؛ اما اکنون قبل از عزیمت در مجموع 11 نفر در آنجا بودند.

نحوه تماشای مأموریت بازگشت

ناسا به صورت مستقیم جریان خروج خدمه از ایستگاه فضایی، از جمله پوشش مداوم بسته شدن دریچه، جداشدن از فضاپیما و سرازیر شدن آن در سواحل فلوریدا را پخش خواهد کرد. می توانید با مراجعه به وب سایت یا تلویزیون ناسا این رویداد را ببینید.

روز شنبه ، اول ماه مه ، ساعت 6:20 بعد از ظهر  به وقت منطقه زمانی شرقی، در حالی که چهار فضانورد در صندلی های خود در فضاپیمای Crew Dragon قرار گرفته اند، دریچه ایستگاه فضایی بسته خواهد شد. ساعت 8:35 بعد از ظهر، فضاپیما از ISS جدا می شود تا سفر به خانه را آغاز کند.

پوشش زنده تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت و انتظار می رود کمی بعد از ساعت 3 بامداد منطقه زمانی شرقی پخش شود. یکشنبه کنفرانس خبری برگزار می شود که در آن نمایندگان ناسا و اسپیس ایکس در مورد سفر برگشت و کارهایی که خدمه در ایستگاه فضایی انجام داده اند صحبت خواهند کرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
وبگردی