کد خبر: ۱۶۷۸۶
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰
در گفت‌وگو با نبض فناوری مطرح شد؛

تشریح جرئیات پذیرش شرکت‌ها در مراکز رشد و پارک/ استقرار ۶۱ شرکت در مراکز رشد و پارک علم و فناوری دانشگاه شهیدبهشتی

کارشناس پذیرش و ارزیابی پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی، گفت: تعداد شرکت‌های مستقر در مرکز رشد در حال حاضر ۳۹ شرکت است که ۲۰ شرکت در دوره پیش رشد و ۱۹ شرکت در مرحله رشد قرار دارند. همچنین ۲۲ شرکت در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی مستقر است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»،جهت نیل به اهداف استراتژیک مرکز، روند کلی مرکز بر مبنای مطالعات و بررسی‌های کارشناسی و نیز بومی‌سازی مدل‌های کارآمد بین‌المللی ارائه می‌شود. ورودی مرکز رشد به گونه‌ای طراحی شده است که کارآفرینان داخلی دانشگاه شهید بهشتی که در مرکز نوآوری دوران پیش رشد خود را گذرانده‌اند، پس از طی دوران پیش رشد در مرکز نوآوری، به دوران رشد در مرکز رشد وارد شوند. در عین حال، کارآفرینان خارج از دانشگاه، لازم است که ابتدا به دوران پیش رشد وارد شده و پس از گذراندن آن با موفقیت، در صورت داشتن صلاحیت علمی، فنی و کسب و کاری لازم به دوران رشد وارد گردند.
فرآیند دوران رشد نیز به گونه‌ای تعبیه شده است که کارآفرینان پس از طی دوران پیش رشد و رشد با موفقیت، می‌توانند وارد پارک فناوری دانشگاه شهید بهشتی شوند.

زینب رضایی کارشناس پذیرش و ارزیابی پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری»، اظهار کرد: در حال حاضر شرکت‌هایی که در مرکز رشد مسقر می‌شوند در واقع تیم‌های دانشجویی و استارتاپ‌هایی هستند که یا ایده اولیه دارند یا ثبت شرکت را انجام داده یا نداده‌اند به مرکز مراجعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: لذا روال کار بدین صورت است که به سایت مراجعه می‌کنند و در سامانه جذب ثبت نام و فرم‌های مورد نظر را تکمیل می‌کنند و تقاضای خود را همراه با ایده نوآورانه خود و نیز مدل کسب و کاری اولیه از آن به مرکز ارسال می‌کنند. سپس مرکز ایده اولیه و مدل کسب و کاری را توسط یک متخصص در حوزه مرتبط داوری کرده و در صورتی‌که ایده و مدل کسب و کاری اولیه ارائه شده، جذاب و قابل سرمایه گذاری مرکز باشد، واحد نوآور مربوطه جهت ورود به مرحله پیش رشد انتخاب می‌شود.

رضایی ادامه داد: پس از انتخاب ایده، واحد نوآور باید در طی دوران پیش رشد که ۶ ماه است، در کلاس‌ها و کارگاه‌های فشرده شرکت کرده و در طی این مدت علاوه بر کار کردن بر روی جنبه‌های فنی و علمی ایده خود، مدل کسب و کاری خود را نیز تکمیل کنند. حضور در کلاس‌ها و کارگاه‌های ارائه شده در مرحله پیش رشد، الزامی است و به واحد‌ها کمک می‌کند تا توانایی‌های لازم جهت تکمیل مدل کسب و کاری و درآمدی خود را کسب کنند.

وی افزود: از دیگر تسهیلاتی که مرکز رشد در اختیار متقاضیان قرار میدهد، دسترسی به مکان فیزیکی جهت استقرار و نیز دسترسی به پاره‌ای از امکانات مالی از جمله وام دوران پیش رشد است. گفتنی است مرحله پیش رشد ۶ ماه و مرحله رشد نیز یکساله است و شرکت‌ها بعد از این مدت دوباره ارزیابی می‌شوند. شرکت‌های مرکز رشد با تایید کمیته می‌توانند تا ۳.۵ سال در این مرکز فعالیت کنند.

رضایی اضافه کرد: واحد های فناورانه ای که در کمیته تخصصی، صلاحیت فنی، علمی و کسب و کاری آنها محرز شده است، فرصت داشته اند تا ایده نوآورانه خود را طی ۶ ماه دوران پیش رشد به خوبی پرورانده و نیز مدل کسب و کاری خود را با کمک متخصصان و مشاوران مرکز تکمیل نمایند. لذا، با ورود به دوران رشد، آنها می توانند با بهره گیری از امکانات مرکز رشد، ایده ها و فعالیت های خود را با سرعت بیشتری پیگیری کنند.

کارشناس پذیرش و ارزیابی پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی، اظهار کرد: شرکت‌های دیگری نیز در پارک علم و فناوری مسقر هستند که گردش مالی و ترنور مالی بالایی دارند روال پذیرشان بدین صورت است که با مراجعه به سایت بخش پارک علم و فناوری فرم مورد نظر را تکمیل می‌کنند تا ارزیابی‌های اولیه انجام شود. بنا به درخواست خود شرکت‌ها در پردیس ولنجک یا عباسپور مسقر می‌شوند. به غیر مکان تسهیلات نقدی و غیرنقدی به این شرکت‌ها ارائه می‌شود و یا به بنیاد برکت و صندوق نیز معرفی می‌شوند. همچنین دوره‌های آموزشی برای این شرکت‌ها برگزار می‌شود.

رضایی خاطرنشان کرد: تعداد شرکت‌های مستقر در مرکز رشد در حال حاضر ۳۹ شرکت است که ۲۰ شرکت در دوره پیش رشد و ۱۹ شرکت در مرحله رشد قرار دارند. همچنین ۲۲ شرکت در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی مستقر است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی