کد خبر: ۱۶۸۱۴
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۲۰:۲۰

وارن بافت: تیم کوک مدیری فوق‌العاده برای شرکت اپل محسوب می‌شود

وارن بافت اخیرا از تیم کوک؛ مدیرعامل فعلی اپل به‌عنوان “مدیری فوق‌العاده” برای این شرکت یاد کرده است. وی در جلسه سالیانه سهام‌داران هلدینگ برکشایر هاتاوی، تیم کوک را یکی از بهترین مدیران جهان معرفی کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، وارن بافت در جریان اجلاس روز شنبه به پرسش‌های سهام‌داران در خصوص هلدینگ آمریکایی برکشایر هاتاوی و سرمایه گذاری‌های این مجموعه پاسخ داد. یکی از پرسش‌های مطرح شده این بود که چرا شرکت سرمایه‌گذاری برکشایر هاتاوی علیرغم اذعان به ارزش بسیار بالای اپل بخشی از سهام عادی خود در این شرکت را به فروش رسانده است. آقای بافت در پاسخ به این سوال از اپل به‌عنوان یک شرکت و تیم کوک به‌عنوان رهبر آن تمجید کرد.

وارن بافت در جریان یک محتوای ویدیویی بخش شده توسط وبسایت Yahoo Finance اعلام کرد: “اپل یک مدیر بسیار بزرگ را در اختیار دارد و این موضوع فوق‌العاده است. اکنون مدت‌هاست که از تیم کوک قدردانی نشده است. وی یکی از بهترین مدیران در جهان محسوب می‌شود. من مدیران زیادی را مشاهده کرده‌ام؛ اما تیم کوک محصولی را تولید کرده که مردم کاملا به آن علاقه دارند. تیم کوک پایگاه مردمی مستحکمی را در اختیار دارد و 99 درصد افراد از خدمات وی راضی هستند.”

آقای بافت پیش از مقایسه تیم کوک با استیو جابز؛ بنیان‌گذار و مدیرعامل پیشین شرکت اپل به‌عنوان افرادی با توانایی‌های متفاوت اعلام کرد: “اپل نمادی از یک کسب وکار خارق‌العاده است؛ اما من تاکید می‌کنم که تیم کوک رویکردی متفاوت و البته ویژه را در پیش گرفته است. ما تاکنون مدیران زیادی را در کسب وکارهای مختلف مشاهده کرده‌ایم و با بررسی تاریخچه اپل به وجود 2 مدیر فوق‌العاده پی می‌بریم.”

آقای بافت ضمن مقایسه این 2 شخصیت اعلام کرد: “تیم کوک از عهده مدیریت فعالیت‌های تجاری اپل به‌خوبی برآمده است. بدیهی است که وی به لحاظ خلاقیت با استیو جابز برابری نخواهد کرد؛ اما به عقیده من استیو جابز در بسیاری از جهات واقعا قادر به انجام فعالیت‌های اجرا شده توسط تیم کوک نبوده است.”

وارن بافت: تیم کوک مدیری فوق‌العاده برای شرکت اپل محسوب می‌شود

چارلی مونگر؛ معاون ارشد هلدینگ برکشایر هاتاوی نیز در این جلسه حضور داشت. وی نیز به‌طور کلی از شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری تمجید کرد؛ اما در عین‌حال هشدار داد که فشارهای ضدرقابتی علیه شرکت‌های مستقر در ایالات‌متحده و اروپا می‌تواند روند رشد آن‌ها را متوقف نماید. نه آقای مونگر و نه وارن بافت در رابطه با رشد بسیار زیاد غول‌های فناوری دنیا ابراز نگرانی نکردند.

چارلی مونگر خاطرنشان کرد: “این شرکت‌ها اعتبار بازار محسوب شده و بر اعتبار تمدن خود متکی هستند. رشد فوق‌العاده این شرکت‌ها برای ما کاملا مطلوب است. اپل و گوگل به لحاظ درآمد کسب شده از سرمایه خود شرکت‌هایی فوق‌العاده محسوب می‌شوند. این کمپانی‌ها قادر به درآمدزایی بیش‌تر هستند.”

وارن بافت در رابطه با تصمیم برکشایر برای فروش سهام اپل اعلام کرد که وی در سال 2020 بخشی از سهام خود را فروخت. اما سهام‌داران کماکان شاهد افزایش ارزش سرمایه خود بودند؛ زیرا برکشایر مجددا اقدام به خریداری سهام کرد. وی همچنین اعتراف کرد که فروش سهام اپل احتمالا تصمیمی اشتباه بوده است. وی پیش از اعلام این موضوع توسط چارلی مونگر با روش گفتاری معمول خود و به‌صورت خلاصه اعلام کرد که این تصمیم اشتباه بوده است.

در حال حاضر هلدینگ برکشایر هاتاوی 5.3 درصد از سهام اپل را در اختیار داشته و حدودا 36 میلیارد دلار در این کمپانی سرمایه‌گذاری نموده است. سهم 5.3 درصدی بر اساس شاخص ارزش بازار در روز 1 مه (11 اردیبهشت ماه) معادل سهام با ارزش تقریبی 117 میلیون دلار است.

منبع/ آی‌تی‌رسان 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی