کد خبر: ۱۶۸۲۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

چهارمین پرواز نخستین هلی‌کوپتر مریخی/ مأموریت جدید نبوغ در مریخ

پروازهای متوالی و موفق مینی‌هلی‌کوپتر نبوغ در سیاره سرخ منجر به پیاده‌سازی دستورات جدید ناسا برای این مینی‌‌هلی‌کوپتر شده است.

به گزارش« نبض فناوری»، به نقل از ناسا، پس از اثبات قدرت پرواز نبوغ مشخص شد پرواز کنترل شده در سیاره سرخ امکان پذیر است و همین زمینه را فراهم کرده است تا ناسا دستورات جدیدی برای نخستین هلی‌کوپتر مریخی تعریف کند.

براساس تازه‌ترین بیانیه آژانس هوانوردی آمریکا، نبوغ می‌تواند به مریخ‌نورد استقامت برای کمک به جستجوی نشانه‌های گذشته حیات میکروبی موثر باشد.

لوری گلیز (Lori Glaze)، مدیر بخش علوم سیاره‌ای ستاد ناسا می‌گوید: «ما قصد داریم اطلاعات مربوط به توانایی پشتیبانی عملیاتی این بالگرد را جمع آوری کنیم در حالی که مریخ‌نورد استقامت بر مأموریت علمی خود تمرکز دارد».

نوع شناسایی که نبوغ انجام می‌دهد، می‌تواند برای مأموریت‌های انسانی مفید واقع شود، با جستجوی بهترین مسیرها برای پیمایش کاوشگران و رسیدن به مکانهایی که در غیر این صورت امکان پذیر نیست.

ناسا در توییت خود نوشت: «مینی هلی کوپتر چهار پوندی (۱.۸ کیلوگرمی) با موفقیت چهارمین پرواز از پنج پرواز اصلی خود را در روز جمعه انجام داد؛ نبوغ در این پرواز ارتفاع بیشتری پرواز کرد و سریع‌تر از دوره‌های قبل آنرا عملیاتی کرد؛ پنجمین دوره نیز در روزهای آینده برنامه ریزی می‌شود».

منبع: فارس

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی