کد خبر: ۱۶۸۷۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰
در راستای حذف آلودگی‌های زیستی؛

پکیج تصفیه پیشرفته پساب فاضلاب شهری و مترو واش توسط یک شرکت دانش‌بنیان تولید شد

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی کنترل نیروی تکاپو،از طراحی پکیج تصفیه پیشرفته پساب فاضلاب شهری و پساب مترو واش، باس واش و کارواش جهت آبیاری فضای سبز خبر داد و گفت: این شرکت با به کارگیری فناوری بایوجمی در فرآیند تصفیه پساب کارواش‌ها و باس‌واش‌ها موجب صرفه‌جویی در آب مصرفی شده است.

اصغر حجتی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی کنترل نیروی تکاپو، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری»، با اشاره به اینکه این شرکت در سال ۱۳۹۰ تأسیس شده و از همان ابتدا تا به امروز در زمینه ساخت تجهیزات و ماشین آلات خاص فعالیت دارد، اظهار کرد: این ماشین آلات در حوزه فراوری آب‌های کثیف و تبدیل آن به آب تمییز به منظور برگرداندن این آب به چرخه مصرف فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد. همچنین در حوزه آب شیرین کن‌های صنعتی نیز فعالیت‌هایی را انجام داده تا آب‌های شور در صنایع نرم شده و بعد دوباره در صنایع دامی، گلخانه‌ای و صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی کنترل نیروی تکاپو، تصریح کرد: آب شیرین کن صنعتی یا دستگاه تصفیه آب صنعتی، دستگاه RO یا پکیج تصفیه آب صنعتی همگی دستگاه یا سیستم‌هایی هستند که تمامی املاح و شوری آب ورودی به سیستم را از طریق فرآیند اسمز معکوس یا وارونه در حجم‌های بالاتر از ۵ مترمکعب در شبانه روز تصفیه کرده و آبی شیرین و فاقد املاح در اختیار خریدار قرار می‌دهد.

حجتی افزود: دستگاه‌های آب شیرین کن (RO) در تمامی صنایع اعم مراکز دندانپزشکی و جراحی، کارخانه‌های داروسازی و لوازم آرایشی، دامداری‌ها و مرغداری ها، گلخانه ها، واحد‌های استخراج عرقیات گیاهی، مصارف دیگ‌های بخار، صنایع تولید آب مقطر، صنایع غذایی و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و کاربرد دارد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی کنترل نیروی تکاپو، ادامه داد: علت ورود به حوزه آب شیرین کن‌ها به این دلیل بود وقتی در حوزه پساب و حوزه‌های مشترک کار می‌کنیم عملا با آب درگیر هستیم بخاطر همین صفرتاصد این کار را انجام می‌دهیم. در حوزه پساب تکنولوژی نوین مورد استفاده قرار گرفته به طوری که پیش بینی می‌شود ظرف سه ماه آینده نهایی شود و با این روند تحول خاصی در حوزه پساب ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی کنترل نیروی تکاپو از طراحی پکیج تصفیه پیشرفته پساب فاضلاب شهری و پساب مترو واش، باس واش و کارواش جهت آبیاری فضای سبز خبر داد و گفت: این شرکت با به کارگیری فناوری بایوجمی در فرآیند تصفیه پساب کارواش‌ها و باس‌واش‌ها موجب صرفه‌جویی در آب مصرفی شده است و کاربرد آن بدین صورت است که تصفیه بصورت لحظه ای، فیلتر‌های با دوام، حفظ آب در موقع شستشوی معکوس فیلترها، کاهش شدید در مصرف مواد گندزدا، حذف صد درصدی مواد معلق، اشغال فضای کم، کاهش مصرف آب انجام می‌شود.

وی افزود: این مزیت باعث می‌شود علاوه بر حذف آلودگی‌های زیستی، ۹۵درصد پساب تولیدی پس از فرآوری مجدد به چرخه شستشو برگردد.

حجتی گفت: حدود ۸۰ درصد تکنولوژی مورد استفاده در این حوزه برگرفته از کشور‌های خارجی بوده است ما تقریبا براساس یافته‌ها و تصاویر و فیلم دریافتی توانستیم این تکنولوژی را بومی سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ نفر به صورت مستقیم و بالای ۶۰ نفر به صورت غیرمستقیم با این شرکت فعالیت می‌کنند. براساس نیاز بازار تولیدات طبق برنامه‌ریزی در حال انجام است و ما در این زمینه مشکلی نداریم؛ چرا که براساس تولید مشتریان خاص خودمان را داریم تا جایی که در حال آماه سازی کارگاه‌ها و افزایش نیرو هستیم.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی