کد خبر: ۱۶۸۷۶
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

کدام بلاک‌چین در صنعت ارزهای دیجیتال انقلاب به پا خواهد کرد؟

آنتولوژی یکی از پروژه‌های جدید بلاک چینی است که به گفته تیم خود انقلابی در صنعت ارز‌های دیجیتال و بلاک چین به پا خواهد کرد. معماری بلاک چین این پروژه منحصر به فرد است و ویژگی‌های آن به گونه‌ای با دقت طراحی شده‌اند تا با ایجاد اکوسیستمی کامل، همه سهام‌داران و کارآفرینان برای استفاده از مزایای فناوری بلاک چین به آن بپیوندند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»، اگر با دنیای ارز‌های دیجیتال آشنایی داشته باشید به طور حتم می‌دانید که هر چند مدت یک بار پروژه و فناوری‌های جدیدی خلق می‌شوند. حالا چه پروژه‌های تازه تاسیس و چه آن‌هایی که از ارز‌های دیجیتال دیگر فورک می‌شوند و به شکل تازه‌ای وارد بازار می‌شوند و کاربر جذب می‌کنند. برخی از پروژه‌ها با استفاده از مفهوم مخفی شده در بلاک چین، نه تنها می‌خواهند مشکلات جهانی را حل کنند، بلکه قصد دارند حمایت و پذیرش بلاک چین را در سرتاسر دنیا جا بیندازند. یکی از رمز ارز‌هایی که امروزه در بازار ایجاده شده است، ارز دیجیتال آنتولوژی است. هم اکنون بیش از ۴۰۰۰ رمزارز فعال در حال معامله در بازار جهانی هستند. رمزارزی که می‌خواهیم درباره آن بیشتر بدانیم، آنتولوژی نام دارد.

آنتولوژی چیست؟

آنتولوژی در واقع از دو کلمه مجزا تشکیل شده است، onto به معنی هستی و logy به معنای مطالعه. Ontology در سال ۲۰۱۷ و توسط یک شرکت چینی به‌نام OnChain که به‌وسیله موسسان آن، یعنی اریک ژانگ (Erik Zhang) و دا هونگ فی (Da HongFei) رهبری می‌گشت، ایجاد شد.

بلاک چینی که در صنعت ارزهای دیجیتال انقلابی به پا خواهد کرد
آنتولوژی یکی از پروژه‌های جدید بلاک چینی است که به گفته تیم خود انقلابی در صنعت ارز‌های دیجیتال و بلاک چین به پا خواهد کرد. معماری بلاک چین این پروژه منحصر به فرد است و ویژگی‌های آن به گونه‌ای با دقت طراحی شده‌اند تا با ایجاد اکوسیستمی کامل، همه سهام‌داران و کارآفرینان برای استفاده از مزایای فناوری بلاک چین به آن بپیوندند.

به عبارت دیگر این ارز دیجیتال توسط کمپانی چینی آنچین در سال ۲۰۱۷ تاسیس شده است. آنتولوژی یک بستر عمومی برای تمامی پروژه‌ها با اشکال و اندازه‌های گوناگون است و به نظر می‌رسد به منظور ترویج پذیرش ارز‌های دیجیتال در بین عموم، موانع بین بلاک چین و حوزه تجارت را از بین می‌برد. نقطه فروش منحصر به فرد آنتولوژی این است که به کسب و کار‌های بی تجربه در حوزه شبکه‌های توزیع، این اجازه را می‌دهد که از تکنولوژِ بلاک چین استفاده کنند.

آنتولوژی یک بلاکچین اپنسورس با کارایی بالاست که متخصص در شناسایی و داده‌های دیجیتال است. این ارز دیجیتال نوپا که با نام اختصاری ONT شناخته می‌شود، در تلاش است تا با از بین بردن موانع موجود بین بلاکچین و بیزنس، انقلاب جدیدی در صنعت ارز‌های دیجیتال ایجاد کرده و خود را به عنوان یک زیرساخت عمومی برای انواع مختلف پروژه‌ها مطرح کند.

بلاک چینی که در صنعت ارزهای دیجیتال انقلابی به پا خواهد کرد

آنتولوژی قصد دارد که همه کسب وکار‌های خصوصی و دولتی را به خود جذب کند. هدف این است که کسب وکار‌ها بدون تغییر سیستم فعلی بتوانند کسب و کار خود را بر بستر بلاک‌چین آنتولوژی انجام دهند.
این بلاک‌چین با ارائه سرویس‌هایی مانند قرارداد‌های هوشمند، مدیریت احراز هویت توزیع شده و برنامه‌‏های کاربردی دیگر، می‌خواهد تکنولوژی بلاک‌چین را برای تمامی کسب وکار‌ها قابل استفاده کند. در واقع بلاک‌چین اپنسورس آنتولوژی یک پروژه مولتی چین است که می‌خواهد همه خدمات مورد نیاز را در بستر خود پیاده سازی کند.

ارز دیجیتال انتولوژی با بلاک چین NEO با یکدیگر همکاری می‌کنند. این تکنولوژی از نرم افزار‌های امور مالی غیر متمرکز نیز پشتیبانی می‌کند. در واقع می‌توان گفت که با شبکه اتریوم در رقابت است.

در حال حاضر، برای یک کسب و کار، کوچ کردن از یک سیستم مرکز گرا به یک سیستم غیرمتمرکز بسیار سخت و پر هزینه خواهد بود. در اصل هیچ راهی وجود ندارد که مشاغل بتوانند بدون دانش گسترده در مورد بلاک چین، آن را با زیرساخت‌های خود ادغام کنند و خطرات قابل توجهی تهدیدشان نکند. البته بلاک چین هنوز مشکلات عدیده‌ای دارد که باید قبل از اعتماد سازی در بین عموم، در صدد حل آن‌ها باشد.
شبکه‌های مورد اعتماد کنونی با مسائل گوناگونی رو به رو هستند. حفاظت از حریم خصوصی ضعیف، مقدار داده استفاده نشده، انحصار مدیریت داده و انحصار تایید هویت ناکارآمد همگی فرصت‌هایی برای بلاک چین هستند. ارز دیجیتال آنتولوژی به دنبال حل تمامی این مشکلات با استفاده از اکوسیستم مطمئن خود است.
شبکه آنتولوژی با ارائه ابزار‌ها و کیت‌های توسعه نرم‌افزاری و پشتیبانی از چندین زبان برنامه‌نویسی، بستر و پلتفرم مناسبی را برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز فراهم می‌آورد.

پشتیبانی آنتولوژی از برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (DApps) و امکان ساختن قرارداد هوشمند در این پلتفرم، به معنای آن است که آنتولوژی در این مورد رقیب نه‌چندان قدرتمند بلاک چین‌هایی، چون اتریوم، ایاس و ترون به حساب می‌آید.

تاریخچه آنتولوژی

پروژه آنتولوژی در سال ۲۰۱۷ توسط یک شرکت چینی با نام آن‌چِین (Onchain) که سابقه درخشانی در این صنعت دارد، راه‌اندازی شد. این پروژه به منظور سرمایه‌گذاری بر روی تمامی مزایای شبکه بلاک چین ساخته شده بود.

بلاک چینی که در صنعت ارزهای دیجیتال انقلابی به پا خواهد کرد

بلاک چین آنتولوژی توسط دو نفر به اسامی دا هانگفی (Da Hangfei) و اریک ژانگ (Erik Zhang) خلق شد.
این دو فرد در آوریل سال ۲۰۱۶ پس از ۲۲ ماه کار، بلاک چین نئو (NEO) را که نامش انت‌شیرز (Antshares) است را ایجاد کردند. اما بنیان‌گذار و معمار ارشد شبکه آنتولوژی فردی به نام لی جون (Li Jun) است.
بر خلاف نسل اولیه ارز‌های دیجیتال که هدفشان از استفاده از بلاک چین تنها مرتفع کردن مساله تمرکز و تسهیل نقل و انتقال وجه بود، موارد استفاده از فناوری بلاک چین روز به روز متنوع‌تر و گسترده‌تر می‌شود.
هدف نسل دوم ارز‌های دیجیتال برطرف کردن مشکلاتی بود که در نسل اول گزارش شده بودند؛ و حالا، نسل سوم ارز‌های دیجیتال، همانند آنتولوژی بر روی افزایش قابلیت هم‌کاری بین بلاک چین و شبکه‌های سنتی تمرکز کرده‌اند. از آن‌جایی که هر دو پروژه آنتولوژی و نئو توسط شرکت یکسانی ایجاد شده اند، آنتولوژی به موازات نئو به منظور وارد نمودن فناوری بلاک چین به دنیای کسب و کار فعالیت می‌کند. هدف آنتولوژی این است که همه نهاد‌ها از جمله ادارات دولتی به آن ملحق شوند و بدون عوض کردن سیستم فعلی‌شان از فناوری بلاک چین در کسب و کارشان استفاده کنند.

بنیان‌گذاران و تیم توسعه‌دهنده آنتولوژی بر این باورند که ارز‌های دیجیتال نباید در انزوا و تنها فعالیت داشته باشند، در عوض آن‌ها باید از یکدیگر برای سوق دادن مردم به سمت پذیرش فناوری بلاک چین، رشد استفاده از اینترنت و موفقیت این صنعت، نهایت استفاده را ببرند. در حال حاضر تسهیل استفاده از فناوری‌های نوظهور و به طور خاص بلاک چین، هدف پروژه آنتولوژی است و برای رسیدن به آن تلاش می‌کند. این پروژه عرضه اولیه سکه یا همان ICO برگزار نکرد، اما در عوض توکن OTN در اوایل سال جاری (۲۰۱۹) بر روی پلتفرم میزبانش، یعنی بلاک چین نئو، ایردراپ شد. آن‌ها برای تامین مالی این پروژه از سرمایه‌گذاران خصوصی کمک گرفتند.

آیا می‌توان ارز دیجیتال آنتولوژی را استخراج کرد؟

خیر، ارز دیجیتال آنتولوژی (ONT) توکنی است که بر بستر NEO ساخته شده و قابل استخراج نیست. هنگامی که شبکه آنتولوژی زنده است، از NEOs dBFT به عنوان راهی برای تامین امنیت شبکه استفاده می‌کند. این یک نسخه اصلاح شده از اثبات سهام (PoS) است.

چه چیزی آنتولوژی را منحصر به فرد می‌کند؟

آنتولوژی موارد مختلفی را برای استفاده در زندگی واقعی ارائه می‌دهد و به مشاغل این امکان را می‌دهد تا بلاکچین خود را بر روی بلاکچین آنتولوژی بنا کنند. از همه مهمتر، این رمز ارز انعطاف‌پذیری بیشتری برای شرکت‌ها فراهم می‌کند.
به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا متناسب با نیاز‌های خاص خود از نظر ویژگی‌هایی نظیر حاکمیت و حریم خصوصی، بلاک‌چین سفارشی خود را ایجاد کنند. این قابلیتی است که رقبایی مانند اتریوم و نئو در طراحی آن دچار مشکل هستند. زنجیره ONT همچنین با تولید و توزیع رایگان آنتولوژیگاز (ONG) به دارندگانش بر اساس میزان دارایشان، به خنثی شدن هزینه‌های شبکه معاملات کمک می‌کند. علاوه بر این‌ها، آنتولوژی ویژگی‌های دیگری نظیر قرارداد‌های هوشمند، اثبات هویت رمزنگاری شده (ONT ID) و داده‌های رمزنگاری شده (DDXF) فراهم می‌کند که می‌تواند به طور یکپارچه مابین بلاکچین‌های مختلف منتقل شود.

بلاک چینی که در صنعت ارزهای دیجیتال انقلابی به پا خواهد کرد

مزایا و معایب رمز ارز آنتولوژی

هر رمز ارزی مزایا و معایب خاص خود را دارد، اما برای آنتولوژی در حال حاضر نمی‌توان معایب خاصی برشمرد. اما از جمله مزایای آن این است که امنیت بالایی داشته و با توانمندی سفارشی سازی تقریباً نامحدود برای ورود راحت و کم دردسر کسب و کار‌ها به ساختار بلاک‌چین مناسب می‌باشد. در واقع آنتولوژی آمده تا پل ارتباطی مابین دنیای مجازی و واقعی باشد.

این ارز دیجیتال معتبر و امن می‌تواند کمک خوبی برای کسب و کار‌های نوپا برای ورود به دنیای بلاک‌چین باشد، زیرا به کسب و کار‌های بی تجربه در حوزه شبکه‌های توزیع این امکان را می‌دهد تا از تکنولوژی بلاک‌چین آن استفاده کنند. این شبکه‌ای معتبر، برای هر شرکتی که به دنبال اضافه کردن لایه‌های امنیتی برای محافظت از هویت سیستم‌ها است، در دسترس است. از آنجایی که تمامی اطلاعات بر روی بلاک‌چین ذخیره می‌شوند، تغییر ناپذیر و ایمن بوده و بدین ترتیب از بروز جرائم کلاهبرداری هویتی جلوگیری می‌شود. زمانی که بلاک‌چین این اطلاعات را جمع می‌کند، نقاط داده‌های غیرمرتبط پنهان می‌شود. این اطلاعات نیمه پنهان، به درخواست کاربر مبدا، به ارائه دهندگان خدمات تحویل داده می‌شود. همانطور که پیشتر گفته شد، این فرآیند برای موقعیت‌های گوناگونی مانند پزشکی که برخی اطلاعات بسیار حیاتی هستند، مفید است؛ چرا که کاربر ممکن است ترجیح دهد اطلاعاتش در هیچ کجا به اشتراک گذاشته نشود.

کیف پول‌های آنتولوژی

بلاک چینی که در صنعت ارزهای دیجیتال انقلابی به پا خواهد کرد

در سایت آنتولوژی برای نگهداری ارز‌های دیجیتال ONT و ONG کیف پول‌های رسمی ONTO و OWallet معرفی شده است. از این کیف پول‌ها برای نگهداری ONT و ONG در ویندوز/لینوکس/MacOS و همینطور اندروید و iOS می‌توان استفاده کرد.

چگونه آنتولوژی بخریم؟

خرید مستقیم آنتولوژی با ریال از طریق برخی صرافی‌های داخلی انجام می‌شود و احتمال این‌که بتوانید این ارز را در سایت‌های داخلی پیدا کنید بسیار کم است. یکی از رایج‌ترین روش‌های خرید ارز‌های دیجیتال به جز بیت کوین و اتریوم، مخصوصا برای کاربران ایرانی، خرید این دو ارز از سایت‌های ایرانی است و سپس با توجه به جفت ارز‌هایی که برای این ارز دیجیتال در صرافی‌های خارجی وجود دارد، می‌توان آن را به آنتولوژی تبدیل کرد.
این ارز در اکثر صرافی‌های معتبر لیست شده است و لیست صرافی‌هایی که از آنتولوژی پشتیبانی می‌کنند را می‌توان از سایت کوین مارکت‌کپ مشاهده کرد. باید توجه داشته باشید که به دلیل مسائل تحریم، پیش از انتخاب یک صرافی از مشکل نداشتن آن با کاربران ایرانی اطمینان حاصل کنید.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی