کد خبر: ۱۶۸۸۷
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۵

اولین خانه چاپ سه بعدی در اروپا اجاره داده شد

زوج هلندی با اجاره اولین خانه چاپ سه بعدی در این کشور به عنوان اولین مستاجر این نوع خانه در اروپا معرفی شدند.

به گزارش «نبض فناوری»، گاردین اعلام کرد، الیز لوتز ۷۰ ساله و هری دکرز ۶۷ ساله، مغازه داران بازنشسته در آمستردام، اولین نفراتی هستند که یک خانه چاپ سه بعدی را در اروپا اجاره کردند. آن‌ها اکنون کلید دیجیتالی خانه خود را دریافت کردند، این کلید به صورت برنامه‌ای است که به آن‌ها اجازه می‌دهد درب ورودی خانه را فقط با فشار یک دکمه باز کنند. این خانه ۹۴ متری با طرحی شبیه به سنگ ساخته شده و دو اتاق خواب دارد.

اولین خانه چاپ سه بعدی در اروپا اجاره داده شد

اولین مستاجران خانه سه بعدی در هلند

این ملک با الهام از شکل تخته سنگی ساخته شده که ساخت این طرح در این ابعاد استفاده از روش‌های سنتی دشوار و گران بوده است. این خانه اولین خانه از پنج سازه‌ای است که توسط شرکت ساختمانی Saint-Gobain Weber Beamix در اروپا ساخته می‌شود. در دو سال گذشته املاک ساخته شده توسط چاپ سه بعدی در فرانسه و ایالات متحده ساخته شده و پروژه‌های ساخته شده با چاپ سه بعدی در سراسر جهان در حال تکثیر هستند.

اولین خانه چاپ سه بعدی در اروپا اجاره داده شد

لوتز که اولین ساکن این خانه است گفت: " این خانه ویژه است، این طرح غیر معمول است، وقتی برای اولین بار آن را دیدم، چیزی را به یادم آورد که در جوانی دیده بودم و شبیه به رویا‌های من بود. "

اولین خانه چاپ سه بعدی در اروپا اجاره داده شد

مدیر اجرایی شرکت Saint-Gobain Weber Beamix گفت: "این اولین خانه است که ۱۰۰ درصد برای ساخت از مقامات محلی مجوز گرفته و افرادی که در آن زندگی می‌کنند هزینه‌ها را پرداخت خواهند کرد. "

اولین خانه چاپ سه بعدی در اروپا اجاره داده شد

این خانه قرار بود در سال ۲۰۱۹ به بازار مسکن برای اجاره وارد شود، اما طراحی و ساکت دیوار بیرونی و لایه‌های بتنی چاپی این خانه کار را کند کرده بود. روش چاپ سه بعدی شامل یک بازوی رباتیک عظیم با یک نازل است که سیمان فرموله شده خاصی را به بیرون می‌ریزد که شبیه به خامه فرم گرفته است.

اولین خانه چاپ سه بعدی در اروپا اجاره داده شد

سیمان مطابق با طراحی و نقشه چاپ می‌شود و لایه به لایه‌ اضافه می‌شود تا دیواری ایجاد شود که مقاومت بالایی دارد.

منبع/ باشگاه خبرنگاران 

ارسال نظرات
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی