کد خبر: ۱۶۸۹۶
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

نرم‌افزار مدیریت شارژ خودروهای برقی با توان متخصصان داخلی طراحی شد

مدیرعامل شرکت دانش بنیان فرا کنترل ایده پژوهان گفت: هنوز کشور ما در مرحله‌ای نیست که بتواند از این نرم افزار استفاده کند در حال توسعه و تولید این نرم افزار هستیم؛ اما به طور حتم تامین نیاز خودروهای شخصی و ناوگان برقی عمومی کشور اولویت اول و وارد شدن به کشورهای همسایه بعد از تامین نیازهای داخلی، اولویت بعدی این شرکت است.

علی عاملی مدیرعامل شرکت فرا کنترل ایده پژوهان در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری»، با بیان اینکه در حوزه تولید و توسعه نرم افزار‌های کنترل و مدیریت مراکز بهره‌برداری شبکه‌های انرژی و شارژ خودرو‌های برقی فعالیت می‌کنیم، اظهار کرد: این شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی مستقر بوده و در توسعه نرم‌افزار شارژ خودروی برقی فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: اتومبیل‌های برقی یا الکتریکی همان طور که از عنوان آن‌ها پیداست، برای حرکت کردن تنها از یک موتور برقی یا الکتریکی بهره می‌گیرند. این مدل موتور اتومبیل تنها به یک باتری و موتور الکتریکی مجهز شده است که امکان شارژ شدن در مکان یا ایستگاه‌های مخصوص به خود را دارد. از مزایای استفاده از این نوع موتور این است که بدون ایجاد آلودگی و تولید گاز‌های گلخانه‌ای با توجه به میزان توان باتری می‌تواند مسافت ۱۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر طی کند.

عاملی ادامه داد: نرم افزار مدیریت جریان برق در خودرو‌های هیبریدی برای نخستین بار توسط متخصصان این شرکت در حال طراحی و آماده سازی است. تا به حال هیچ شرکتی به این حیطه وارد نشده و ما اولین شرکتی هستیم که در این خصوص فعالیت خود را شروع کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فرا کنترل ایده پژوهان افزود: از آنجا که اصل یک خودرو راننده است بنابراین این نرم‌افزار با توجه به دیتا‌هایی که از شبکه دریافت می‌کند شارژ خودرو را مدیریت می‌کند تا صاحب خودرو از آن استفاده کند. ما از ظرفیت موجود خودرو‌ها با برنامه ریزی در شبکه به گونه‌ای استفاده می‌کنیم تا تعادل بین تولید موفق ایجاد شود.

عاملی گفت: این نرم افزار، برق موجود در خودرو‌ها را که به عنوان سوخت از آن استفاده می‌شود، مدیریت می‌کند. نحوه کارکرد این نرم افزار بسته به کارکرد و حجم برق در جریان و بخش‌های مختلفی که در مجموعه وجود دارد، تنظیم می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره فعالیت این شرکت در تامین نیاز داخل و صادارت اظهار کرد: هنوز کشور ما در مرحله‌ای نیست که بتواند از این نرم افزار استفاده کند در حال توسعه و تولید این نرم افزار هستیم؛ اما به طور حتم تامین نیاز خودرو‌های شخصی و ناوگان برقی عمومی کشور اولویت اول و وارد شدن به کشور‌های همسایه بعد از تامین نیاز‌های داخلی، اولویت بعدی این شرکت است. طبیعتا اهداف را در این زمینه دنبال می‌کنیم که اگر داخل کشور جوابگو نباشد زیرساخت به اندازه کافی رشد نکرده باشد به طور حتم به فکر صادرات خواهیم بود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی