کد خبر: ۱۶۹۱۰
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

بحران امنیتی اینترنت در حال بدتر شدن است/ ما به راهکاری احتیاج داریم

سازمان ها همچنان قربانی باج افزار می شوند و هنوز پیشرفتی در زمینه مقابله با این حملات انجام نشده است.

به گزارش «نبض فناوری»، از شرکت های کوچک گرفته تا شوراها، سازمان های دولتی و مشاغل بزرگ، تعداد و دامنه سازمان هایی که باج افزار درگیر آن قرار دارند در حال افزایش است.

امروزه کلاهبرداران برخی از داده ها را می دزدند و تهدید به فاش کردن آنها می کنند. این فقط داده هایی مانند سوابق مشتری نیست: مجرمان سایبری به دنبال هر چیزی می شوند که ممکن است برای کاربرحساس باشد و از تهدید انتشار آن را به عنوان اهرمی علیه قربانیان استفاده می کنند که در بسیاری از موارد به نظر می رسد که موثر است.

بنابراین برای جلوگیری از این حملات چه کاری می توان انجام داد؟ سازمانها در هر اندازه باید تهدید باج افزار را درک کنند و نحوه بهبود امنیت خود را بفهمند (حتی درست کار کردن با اصول اولیه می تواند کمک زیادی به جلوگیری از حملات کند). صنعت نرم افزار همچنین باید کار بهتری در ساخت نرم افزارهای ایمن انجام دهد.

روشهای متعددی که شرکتها می توانند نرم افزار را سفارشی و یکپارچه کنند نیز به این معنی است که حتی اگر از نظر کاملاً ایمن عرضه شود، به محض استفاده در دنیای واقعی، حفره های امنیتی ایجاد می شوند. از همه بدتر، گروه های باج افزار در استفاده از نقص های تازه کشف شده و استفاده از آنها به عنوان بخشی از حملات خود مهارت دارند. در بلند مدت ، تغییر کلی به رایانش ابری، که تاکنون ایمن تر بوده ممکن است کمک کننده باشد.

مقابله با خود عاملان چالش بعدی است؛ اگرچه در اینجا جغرافیا نقش زیادی دارد. بسیاری از این گروه ها در روسیه مستقر هستند؛ به این معنی که پیگیری پرونده ها برای اجرای قانون دشوار بوده است.

یکی از سخت ترین تصمیمات مربوط به پرداخت باجی است که هکر ها از کاربران درخواست می کنند. یک شرکت ممکن است احساس کند با توجه به اینکه گزینه دیگر این است که تجارت خود را کنار بگذارد چاره ای جز پرداخت هزینه برای دسترسی مجدد به داده های خود ندارد. اما هر باج پرداخت شده به مجرمان سایبری پاداش می دهد و به دیگران سیگنالی می فرستد که می توان سود کسب کرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی