کد خبر: ۱۶۹۱۲
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰
شرکتی موسوم به "آرگو"(Argo) می‌گوید جدیدترین حسگر "لیدار"(LiDAR) آن ۴۰۰ متر برد دارد. این فناوری می‌تواند جاه‌طلبی‌های فناوری خودران فورد و فولکس واگن را به شکل چشمگیری تقویت کند.

به گزارش« نبض فناوری»، به نقل از انگجت، شرکت "آرگو" طی چند سال گذشته برخی پیشرفت‌ها و موج‌های جدید را در فضای وسایل نقلیه خودران ایجاد کرده است و با سرمایه‌گذاری شرکت‌های فولکس واگن و فورد در حال کار بر روی خودروهایی است که از فناوری خودران استفاده می‌کنند.

اکنون این شرکت اعلام کرده است که گامی مهم در جهت آوردن وسایل نقلیه خودران برداشته است. "آرگو" یک حسگر "لیدار" ایجاد کرده است که گفته می‌شود برد آن ۴۰۰ متر است و معتقد است که این حسگر دارای طولانی‌ترین برد در فناوری لیدار تاکنون است.

این شرکت ادعا می‌کند که سیستم رانندگی خودکار آن می‌تواند اجسام قابل مشاهده را با دقت بیشتری و در فاصله بیشتری تشخیص دهد و به نظر می‌رسد می‌تواند حتی اجسام دوری را که بازتاب نور کمی دارند(کمتر از یک درصد) نیز حتی در شب تشخیص دهد و با استفاده از تصویربرداری واقعی، محیط را اسکن کند.

از جمله ادعاهای دیگر "آرگو" این است که فناوری خودران آن می‌تواند انتقال ناگهانی در سطح نور را کنترل کند. به عنوان مثال هنگامی که خودرو وارد تونل می‌شود یا از آن خارج می‌شود و همچنین اشیاء کوچک و متحرک مانند حیوانات را تشخیص می‌دهد.

به گزارش "آرگو"، این سیستم با آگاهی از محیط پیرامون خود در هر ساعتی از روز می‌تواند خودرو را با خیال راحت در خیابان‌های شهر، حومه شهرها و بزرگراه‌ها اداره کند.

"برایان سالسکی" مدیر عامل "آرگو" می‌گوید که این سیستم ما را به سطح کاملاً جدیدی از فناوری خودران هدایت می‌کند و مرزهای محدودیت توانایی ما را در این فناوری جابجا می‌کند.

در هسته لیدار "آرگو" یک فناوری سنجش موسوم به "حالت جیجر(Geiger-mode) وجود دارد که گفته می‌شود قادر به تشخیص تک فوتون‌های نور نیز هست. این سیستم همچنین براساس یک حسگر منفرد بنا شده است که برای مقرون به صرفه بودن و تولید در مقیاس زیاد طراحی شده است.

"آرگو" در حال آزمایش این حسگر در برخی از سدان‌های هیبریدی شرکت فورد و شاسی بلندهای هیبریدی آن است. این شرکت قصد دارد تا پایان سال ناوگان آزمایشی خود را به طور کامل با ۱۵۰ خودروی هیبریدی یا بیشتر که همگی مجهز به این حسگر خواهند بود، راه‌اندازی کند.

این فناوری می‌تواند در آینده نزدیک روی خودروهای تجاری فورد و فولکس واگن تعبیه شود. فورد قصد دارد سال آینده روبوتاکسی و خودروهای تحویل خودران خود را به بازار عرضه کند، اگرچه فولکس واگن حداقل تا سال ۲۰۲۵ تجاری سازی این فناوری را آغاز نخواهد کرد.

با این وجود در آینده می‌توان از دامنه سیستم لیدار "آرگو" عبور کرد، چرا که شرکت‌های "کنتیننتال"(Continental) و "ای‌آی"(AEye) ادعا می‌کنند که در حال کار بر روی یک حسگر با برد تا یک کیلومتر هستند، اما این حسگر به احتمال زیاد تا سال ۲۰۲۴ در دسترس نخواهد بود.
منبع: ایسنا

ارسال نظرات
در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی اجرا می شود؛ بررسی تغییرات ژنومیکی و ساختار جمعیتی گوسفندان ایران
رییس دانشگاه امیرکبیر در مراسم افتتاح ابررایانه "سیمرغ" اعلام کرد راه اندازی "سیمرغ" با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیاردی
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران: جعبه ابزار را برای دستگاه‌های دولتی ساخته‌ایم
محمدجواد آذری‌جهرمی: «سرِکار گذاشتن یا ایجاد کار»
انجمن واردکنندگان موبایل: موبایل به کف قیمت رسید
نیازمندیها