کد خبر: ۱۶۹۲۲
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۷

مایکروسافت دو ماه دیگر ادوبی فلش را بطور کامل از ویندوز ۱۰ حذف می‌کند

مایکروسافت تابستان امسال شروع به حذف کامل ادوبی فلش از سیستم عاملش می‌کند. «آپدیت برای حذف ادوبی فلش پلیر» که آن را بطور دائمی از ویندوز ۱۰ حذف می‌کند، از ماه ژوئیه اجباری می‌شود.

به گزارش «نبض فناوری»، اگر کاربران بروزرسانی نیمه اول ۲۰۲۱ ویندوز ۱۰ که احتمالا در ماه جاری میلادی منتشر می‌شود را دریافت کنند، این نرم افزار از روی سیستم آن‌ها حذف خواهد شد. آپدیت جدید در کنار ویندوز ۱۰، برای سیستم عامل‌های قدیمی‌تر مانند ویندوز ۸، ویندوز سرور ۲۰۱۲ و ویندوز Embedded 8 Standard هم در دسترس خواهد بود.

ردموندی‌ها پشتیبانی از فلش در مرورگر اج را با انتشار یک بروزرسانی متوقف کرده‌اند و بسیاری از کاربران احتمالا آن را بطور خودکار دریافت و نصب کرده‌اند. حالا این کمپانی فلش پلیر باندل با ویندوز را می‌خواهد حذف کند. به گفته مایکروسافت، این بروزرسانی نسخه‌ای از ادوبی فلش پلیر که به صورت دستی از منابع دیگری نصب شده باشد را پاک نخواهد کرد.

مایکروسافت دو ماه دیگر ادوبی فلش را بطور کامل از ویندوز ۱۰ حذف می‌کند

این موضوع می‌تواند به یک مشکل امنیتی تبدیل شود، اما با توجه به توقف پشتیبانی خود ادوبی از این برنامه، نگرانی در این زمینه وجود ندارد. این کمپانی در پایان ۲۰۲۰ به پشتیبانی از فلش پلیر پایان داد.

سال‌هاست عمر فلش به پایان رسیده و شرکت‌ها یکی پس از دیگری به پشتیبانی از آن خاتمه می‌دهند. مرورگرهای مطرح از سال ۲۰۱۶ دیگر از آن پشتیبانی نمی‌کنند و ادوبی خودش هم پشتیبانی از آن را متوقف کرده است.

با توجه به توقف پشتیبانی از فایل‌های فلش، اینترنت آرشیو یک فایل پشتیبان از هزاران بازی و انیمیشن فلش تهیه کرده تا آن را برای کاربران آینده حفظ کند. در حقیقت فایل‌های فلش بخشی از تاریخ اینترنت هستند و با تهیه این مجموعه، احتمالا هیچ وقت فراموش نخواهند شد. با این حال باید منتظر ماند و دید چه زمانی استفاده از آن‌ها کاملا توقف کاربران متوقف می‌شود و کاربران دیگر تمایلی به استفاده از آن‌ها نخواهند داشت.

منبع/ دیجیاتو 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی