کد خبر: ۱۶۹۸۲
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۰

تولید پنل‌های خورشیدی بومی با درصد جذب بالا

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان درباره تولید پنل‌های خورشیدی بومی که در تولید برق راندمان بالایی دارند، توضیح داد.

به گزارش «نبض فناوری»، رضا پولاب مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به کارکرد پنل‌های خورشیدی این شرکت بیان کرد: پنل خورشیدی با تولید برق در تمام مناطق آب و هوایی اعم از مناطق خشک یا طوفانی بسیار مقاوم بوده و در همه مکان‌ها قابل نصب است.

او ادامه داد: هرپنل خورشیدی با ۴۵ ولت انرژی، بیشتر از پنل‌های موجود در بازار به جذب و ذخیره انرژی می‌پردازد و با تولید برق بیشتر در کاهش هزینه و تولید کمتر نسبت به پنل‌های پیشین موجود در بازار نقش مهمی دارد.

به گفته این مدیرعامل، در روش ساخت این پنل خورشیدی آلیاژی بکار برده شده که دارای جذب بالایی است و با تولید بالای برق از نظر کیفیت قابل رقابت با نمونه های خارجی بوده چراکه درساخت آن از فناوری جدید و دانش بروز استفاده شده است.

پولاب بیان کرد: ایده اولیه این طرح به دست مخترعان و مبتکران کشورمان بود که طی آزمون، خطا و تحقیقات طولانی به دست جوانان ایرانی ساخته و برای اولین بار در شهر تربت حیدریه آزمایش شد زیرا این منطقه از نور خورشید، در سطح متعادلی برخوردار است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: این پنل در همه مکان‌هایی که از وسایل برقی زیاد استفاده می شود کاربرد بسیاری دارد به خصوص در بیمارستان، تالار، مدارس و مراکز عمومی دیگر، زیرا باعث کاهش هزینه های برق می‌شود.

پولاب تاکید کرد: در خصوص ساخت انبوه این محصول می‌توان با سرمایه گزاران، شرکت‌های معتبر و نیروگاه‌های خورشیدی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، همکاری کرد.

منبع/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
با سلام
اگر ممکن است نام شرکت دانش بنیان مذکور را بفرمایید .
ممنونم
1
2
سعید کاضمی
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
باتشکر از آقای رضاپولاب مخترع ایران،،،،
0
3
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی