کد خبر: ۱۶۹۸۶
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۰

بومی سازی توان‌سنج‌های لیزری به دست محققان کشور

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: شاخص ترین ویژگی این شرکت، توان‌سنج‌های لیزری بومی‌سازی شده بالای نود درصد آن است.

به گزارش «نبض فناوری»، امیرحسین شهبازی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان اظهار کرد: در شرکت ما ابزارهایی همچون توان‌سنج (پاورمتر)، نمایه سنج (پروفایل متر) و تپ‌سنج (پالس دتکتور) به شکل بومی‌سازی شده به مشتریان عرضه می‌شود.

او افزود: شاخص‌ترین و پرفروش ترین ابزار سنجش مشخصه‌های لیزر در ایران، توان‌سنج است که بیشترین تنوع و تعداد فروش تولیدات این شرکت دانش بنیان را شامل می‌شود. این دستگاه‌ها در دو دسته توان‌سنج گرمایی برای لیزرهای پرتوان و توان‌سنج نیمه‌هادی برای لیزرهای کم‌توان ساخته شده و به فروش می‌رسند.

شهبازی گفت: شاخص ترین ویژگی توان‌سنج‌های این شرکت، بومی‌سازی بالای نود درصد است به شکلی که تمامی قطعات توان‌سنج گرمایی و بخش گسترده‌ای از توان‌سنج نیمه‌هادی بومی سازی شده و در داخل طراحی و ساخته می‌شود. به این ترتیب امکان سفارشی سازی جزئی ترین بخش این محصولات نیز وجود دارد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: فعالان حوزه صنعت زمانی که با محصول بومی‌سازی شده مواجه می‌شوند، نیاز به اعتمادسازی دارند و به همین منظور به عنوان اولین شرکت دانش‌بنیان این حوزه، مفتخر به دریافت استاندارد داخلی در زمینه ساخت توان‌سنج‌ها هستیم و این قدم مهم، به اعتمادسازی در حوزه صنعت لیزر و کاربردهای آن برداشته شده است.

شهبازی تصریح کرد: برای رعایت ایمنی و همچنین موثر بودن کاربرد لیزرها در تمامی حوزه‌های فعال، سنجش دوره‌ای و کالیبراسیون از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل در تمامی فعالیت‌های علمی، پژوهشی، پزشکی، صنعتی و حتی نظامی، ابزارهای سنجش پارامترهای لیزر و به طور خاص توان‌سنج‌ها نقش کلیدی دارند.

او بیان کرد: باید بر کارکرد این منبع نوری کلیدی و با اهمیت، نظارت کامل شود. این نیاز در صنعت پزشکی در کشور بسیار بیشتر از بقیه حوزه‌ها به چشم می‌آید که متاسفانه به دلیل عدم حمایت اداره کل تجهیزات پزشکی، اکثر این نیازها با واردات از کشورهای دیگر تامین می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: محدوده ساخت توان سنج‌های بومی ساخت این شرکت دانش‌بنیان، از توان کمتر از میکرو‌وات الی کیلووات است که دقیقا منطبق با تولیدات تراز اول جهانی بوده و این محصولات بومی نیاز داخلی را کاملا مرتفع می‌کند. تا کنون کشورهای همسایه از جمله افعانستان و عراق برای واردات این مجموعه محصولات اعلام آمادگی کرده‌اند و مجموعه‌ای از محصولات دانش‌بنیان این شرکت به عراق صادر شده است.

او ادامه داد: تولید این محصولات با شبیه سازی ساخت حسگرها و سنجه الکترونیک آغاز و با ساخت، کنترل کیفی و کالیبراسیون دنبال می شود. در زمینه توان سنج گرمایی، این شرکت افتخار دارد که بومی سازی صد درصدی چرخه ساخت را به انجام رسانده است.

منبع/ باشگاه خبرنگاران 

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی