کد خبر: ۱۷۰۱۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰
تسط یک شرکت دانش بنیان؛

مواد آبکاری برای صنایع نفت و گاز برای اولین بار در کشور تولید شد/ تولید سالانه ۱۰ تن مواد آبکاری

مدیرعامل شرکت آبکار عیار سنج سپاهان، با بیان اینکه مواد آبکاری در گذشته از کشور آلمان وارد می‌شود، گفت: در حال حاضر ما این فناوری را با کمک متخصصان داخلی بومی کردیم به طوری که سالیانه حدود ۵ الی ۱۰ تن مواد آبکاری تولید می‌کنیم.

محمد قادری مدیرعامل شرکت آبکار عیار سنج سپاهان، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری»، با اشاره به اینکه این شرکت فعالیت اصلی خود را از ۱۳۸۹ به صورت خدمات آبکاری الکترولس در اصفهان آغاز کرده است، اظهار کرد: به همین منظور در سال ۱۳۹۳ فعالیت تولیدی را در زمینه مواد آبکاری تحت عنوان ایده دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ارائه کرد. ایده تولید مواد آبکاری به ویژه آبکاری بدون جریان (الکترولس) از مطالعات دانشگاهی نشات گرفته است.

وی تصریح کرد: پس از مطالعات و تحقیقات در زمینه بهبود کیفیت مواد آبکاری، این شرکت موفق به تولید مواد آبکاری الکترولس با کیفیت بالا و قیمت ارزان برای نخستین بار در کشور شد؛ که این مواد در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارد. در گذشته چنین فناوری در داخل کشور وجود نداشت و اکثرا از طریق واردات تامین می‌شد.

قادری ادامه داد: در حال حاضر فعالیت این شرکت در زمینه فروش محصولات آبکاری، مواد شستوشو و جرم گیر، چربی زدایی و راه اندازی و مشاوره تقسیم می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبکار عیار سنج سپاهان، با بیان اینکه مواد آبکاری در گذشته از کشور آلمان وارد می‌شود، گفت: در حال حاضر ما این فناوری را با کمک متخصصان داخلی بومی کردیم به طوری که سالیانه حدود ۵ الی ۱۰ تن مواد آبکاری تولید می‌کنیم.

وی، کمک به ارتقای فرهنگ استفاده از روش‌های آبکاری زیست سازگار و حذف روش‌های آلوده و سمی آبکاری مانند آبکاری کروم، حذف دستگاه‌های گران قیمت و حجیم مانند رکتیفایر و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری در فرایند آبکاری و نیز سادگی استفاده از روش آبکاری بدون جریان، آموزش و ارتقاء سطح دانش در موارد ایمنی، کاهش حداقل آلودگی و معضل دفع پساب به وسیله آموزش‌های دوره‌ای، عطای جزوه، گواهینامه، دستورالعمل و مشاوره به شرکت‌های و کارگاه‌های سنتی، حذف نیاز به واردات مواد کنستانتره‌های خارجی از کشور‌های آلمان، فرانسه ترکیه و چین به ارزش ۳۸۰ هزار دلار و صادرات محصولات به کشور‌های منطقه و فرا منطقه‌ای و کسب حداکثری بازار و رفع نیاز و مشکل مهندسی سطح را از عمده ماموریت و اهداف اصلی این شرکت برشمرد.

قادری با بیان اینکه دولت باید قیمت ارز را ثابت نگه‌دارد، گفت: با وجود اینکه قیمت دلار طی روز‌های کاهش پیدا کرده، اما تعرفه گمرگی همچنان برای واردکنندگان بالاست و این موضوع برای بخش تولیدی کشور مانع ایجاد می‌کند.

وی تولید و بهبود کیفیت محصول آبکاری الکترولس نیکل مطابق با استاندارد‌های بین المللی و رفع نیاز‌های مشتریان و ارتقاء دانش و مهارت در بهبود کیفیت قطعات آبکاری شده به شرکت‌های نیازمند و نیز ترویج و تشویق شرکت‌ها در استفاده از روش پیشرفته را از چشم اندازی این مطرح کرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی